۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84974107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس : تحقق  برنامه ششم توسعه  کشور۳۰ درصد بود

کرج - ایرنا - نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت : تحقق برنامه ششم توسعه در بخش های کشاورزی، وزارت نیرو و سایر بخش ها ۲۵ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباسی یکشنبه شب در نشست مسوولان دستگاه های اجرایی استان البرز با ساکنان روستاهای ایپک، قانلی بلاغ، قراترپاق، حشن آباد و قوزلو از توابع شهرستان اشتهارد افزود: برنامه هفتم‌ توسعه باید به صورتی نوشته شود که قابل تحقق باشد و میزان تحقق سال اول تا پنجم مشخص شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد این است که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور در روستاها و ۳۰ درصد در شهرها سکونت داشتند اما امروز برعکس شده و حدود ۲۴ درصد از جمعیت کشور در روستاها و ۷۶ درصد در شهرها زندگی می کنند.

عباسی بیان کرد: این وضعیت متاثر از نداشتن برنامه برای زندگی و اقتصاد روستائیان است که مهاجرت از روستا به شهر به یک اجبار تبدیل شده است؛ باید در این زمینه با جبران کاستی ها، اصلاح سیاست ها و برنامه ها، مهاجرت را به عنوان یک امر انتخابی برای روستاییان تبدیل کرد.

وی ادامه داد: وقتی در مورد نظام مسایل روستا سخن می گوییم، انتظار داریم دستگاه ها هماهنگ و پاسخگو باشند ولی متاسفانه چنین نیست. در مورد روستا متولی واحد وجود ندارد و تعداد متولیان متعدد هستند که متاسفانه مسوولیت پذیر و پاسخگو نیستند.

وی یادآور شد: در قانون تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی بخشی از کار قانونگذار متوجه مسایل روستا است که موانع را از سر راه تولید بردارد .

عباسی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: گازرسانی به روستاهای بخش کوهستانی آسارا در شهرستان کرج عملیاتی شده که یک حرکت جهادی به شمار می رود؛ اصل موضوع امری مبارک است ولی وقتی روستا خالی از جمعیت باشد و تولید صورت نگیرد کار صورت گرفته به هدف اصابت نکرده

است.

وی تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا روستا هویت واقعی خودش را بازیابد بنابر این باید با برطرف کردن موانع و تسهیل امور مهاجرت معکوس را به روستا رقم زد؛ اگر روستا تعطیل شود باید دست خود را جلوی کشورهای بیگانه دراز کنیم تا غذای کشور تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از مشکلات با هماهنگی درون بخشی و شهرستان قابل حل است و نیازی به ورود دستگاه های استانی هم نیست و برخی مشکلات که در سطح شهرستان قابل حل نیست می توانیم با ورود استانی یا ملی آن را برطرف کنیم.

شهرستان ۳۵ هزار نفری اشتهارد در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha