۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 84973772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضویت اتحادیه‌های استانی قرآنی در شوراهای فرهنگ عمومی

تهران- ایرنا- مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از عضویت اتحادیه‌های استانی در شورای فرهنگ عمومی خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد انجم شعاع، عنوان کرد: حضور مدیران موسسات و اتحادیه های استانی در عرصه کمیسیون‌ها، کارگروه ها و شوراهای استانی به خصوص شورهای فرهنگی استان ها از مطالبات و درخواست هایی است که از ابتدای شکل گیری اتحادیه مدغم بر آن تاکید و در مجامع نیز مورد تصویب قرار گرفته بود.

وی افزود: یکی از شوراهایی که منشاء قانونی دارد و درصورت تشکیل می تواند منشاء خدمات و برکات خوبی برای فرهنگ عمومی جامعه باشد، شورای فرهنگ عمومی است که پیش تر نیز توسط مدیران عامل قبلی زحمتی برای آن کشیده شده بود و اخیرا و در دوره جدید نیز مکاتباتی در این خصوص صورت گرفت که در نهایت، سوم آذرماه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان یکی از ۹ مطالبه جدی اتحادیه خدمت ایشان مطرح شد.

انجم شعاع با اشاره به تایید کلیات نظرات اعضای هیئت مدیره اتحادیه توسط وزیر ارشاد در خصوص ضرورت حضور نمایندگان اتحادیه در شوراها، عنوان کرد: با توجه به اینکه شورای توسعه که شورای تقنینی و به نوعی مجلس قانون گذاری قرآنی کشور محسوب می شود و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۴ تن از اعضای اتحادیه در این شورا نقش آفرین هستند، ضرورت و اهمیت حضور نمایندگان استانی اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی در این جلسه تبیین شد و مورد گفت و گو و توافق اولیه قرار گرفت.

مدیرعامل اتحادیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از توافق دکتر اسماعیلی، وزیر ارشاد و دبیر شورای فرهنگ عمومی آقای امامی، طی نامه مورخه ۹ آذرماه، خطاب به آقای عاملی، نظر خودشان را اعلام کرده و آقای عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در تاریخ ۲۱ آذرماه، در تامه ای خطاب به اتحادیه کشوری، «حسب مکاتبات انجام شده، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با عضویت آن اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی موافقت نموده است»، موافقت با عضویت قطعی (با حق رأی) اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی را اعلام کردند.

انجم شعاع در پایان گفت: این امر مرهون همدلی اعضا هیئت مدیره اتحادیه و عنایت آقای اسماعیلی و مجموعه های ذی‌ربط و نیز آقای عاملی به استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی است. ستاد اتحادیه برای تحقق این مطالبه ماه‌های گذشته تلاش هایی کرد که بحمدلله این مطالبه طی دو ابلاغ اخیر به منصه ظهور رسید.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha