۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84973642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهشگران برتر خراسان شمالی تجلیل شدند

۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 84973642
پژوهشگران برتر خراسان شمالی تجلیل شدند

بجنورد-ایرنا- ۳۱ پژوهشگر برتر خراسان شمالی با حضور استاندار و جمعی از دانشجویان، محققان، اساتید دانشگاه و مسوولان استانی امروز (یکشنبه) طی آیینی در سالن شهدای دولت استانداری تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: باید تلاش شود که مسایل و مشکلات کشور شناسایی و از ظرفیت تحقیقاتی اساتید و دانشجویان در راستای حل مشکلات و چالش ها استفاده کرد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: پیشرفت و توسعه کشور در گرو مدیریت علمی و استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه ای است و باید از مدیریت سنتی به سمت مدیریت مدرن گام برداشت و در این مسیر باید از نتایج علمی پژوهشگران، محققان و دانشمندان بهره برداری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نگاه علمی به آموزش باید از سنین پایین و در مدارس آغاز شود و مدرک گرایی در آموزشگاه و دانشگاه ها حذف شود و باید به سمتی حرکت کرد که تعلیم و تربیت منجر به رشد فرزندان ایران اسلامی شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی عنوان کرد: اگر دانش آموزان و دانشجویان هر جامعه ای به معنای واقعی علم را فرا گیرند در تمامی زمینه ها رشد خواهیم کرد.

وی افزود: محققان و پژوهشگران باید در هر موضوعی که تحقیق می کنند به پیشینه آن نیز توجه کنند تا به نتیجه درستی دست یابند و ضرورت دارد تا اساتید و محققان به نیازهای جامعه در محورهای مختلف توجه و بر روی آن مسائل تمرکز کنند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرینی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای کشور است که تنها متعلق به امسال نیست بلکه مسیری است که باید آن را در سال های آتی ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰ شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha