۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84973618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶۵ هزار خودرو در ناوگان باری کشور فعال است

۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 84973618
۳۶۵ هزار خودرو در ناوگان باری کشور فعال است

کرج - ایرنا - مدیر کل سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری امور آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد : اکنون ۳۶۵ هزار دستگاه خودرو با حدود ۵۰۰ هزار راننده در ناوگان حمل بار کشور مشغول جابه جایی کالا و بار است.

غلامحسین دغاغله روز یکشنبه در حاشیه آیین تجلیل از فعالان عرصه حمل ونقل استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور رفع مشکلات این بخش اقداماتی توسط وزارت راه و شهرسازی و سایر بخش انجام گرفته است و تلاش ها بر این استان تا دغدغه ها در بخش تامین لوازم یدکی، سوخت و لاستیک خودروهای باری و مسافر بری به کمترین سطح خود برسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جابه جایی کالا و بار کشور از طریق ناوگان زمینی انجام می شود، گفت: اکنون کارگروهی تحت عنوان پایش حمل و نقل کشور متشکل از مسوولان وزارتخانه های راه وشهرسازی ، نفت ، صنعت، معدن و تجارت ، سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان و سایر دستگاه ها، مشکلات مختلف بخش حمل و نقل بار و مسافر کشور را رصد می کند.

دغاغله افزود: در زمان حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس ،‌مینی بوس و سواری در بخش مسافری فعال است که در این زمینه نیز حمایت های لازم صورت می گیرد.

وی گفت : سهمیه سوخت یارانه ای خودروهای باری و مسافری بر اساس پیمایش مسیر و بسته به نوع،‌ مدل ،‌سن خودرو و عملکرد آنها هر ۱۵ روز اختصاص می یابد.

دغاغله با اشاره به برخی مشکلات ناوگان حمل و نقل کشور در ماه های گذشته در زمینه کمبود سوخت در جایگاه ها اظهار کرد: این مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و از تشکل های صنفی درخواست شد تا مواردی که محاسبه نشده را براساس مستندات اعلام کنند.

مدیرکل سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری وزارت راه وشهرسازی ادامه داد: طی ۲ هفته گذشته سهمیه سوخت در کارت سوخت رانندگان شارژ شد و در آینده نیز شارژ به موقع انجام خواهد شد که طبق بررسی ها این مشکل مرتفع شده است.

وی بیان کرد: روغن یارانه ای موتور های دیزلی نیز براساس کارکرد خودروها بین رانندگان توزیع می کنیم و لاستیک و لوازم یدکی با همکاری دستگا های متولی تامین می شود تا مشکلات رانندگان به حداقل برسد.

وی در خصوص خدمات رفاهی بین راهی برای مسافران گفت : اکنون ۹۵۲ مجتمع خدماتی رفاهی در کشور درحال ساخت است که ۵۷۰ مجتمع آنها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. اکنون نیز بیش از یک هزار مجتمع رفاهی در کشور فعال است.

مدیرکل سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری وزارت راه وشهرسازی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ۴۰ آزاد راه به طول ۲ هزارو ۷۹۳ کیلومتر در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۷ آزاد راه به طول ۸۴۰ کیلومتر دولتی و مابقی مربوط به بخش خصوصی و دولت است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha