۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84973544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ میلیارد تومان به واحدهای فناور کردستان اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای فناور، مراکز رشد و واحدهای شتاب‌دهنده و نوآور استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز یکشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش در دانشگاه کردستان اظهار کرد: در سال جاری هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ (اشتغالزایی) به استان کردستان اختصاص یافت که بخش عمده ای از آن برای واحدهای فناور بود.

وی اضافه کرد: به صورت اختصاصی هم پارک علم و فناوری استان، بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد را به واحدهای تحت پوشش خود اختصاص خواهد داد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان یادآور شد: افراد به صورت فردی هم می‌توانند تا ۱۵۰ میلیون تومان و به صورت کارفرمایی تا چهار میلیارد تومان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

قادرزاده تاکید کرد: تلاش می‌شود فعالیت‌های مراکز رشد به صورت ویژه مورد ارزیابی قرار گیرد و زمینه جذب شرکت‌های جدید برای فعالیت فراهم شود، ضمن اینکه در صورت نیاز، مراکز رشد مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

وی به نمایشگاه هفته پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: امسال برپایی نمایشگاه به پارک علم و فناوری واگذار شده است زیرا معتقدیم مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری بهترین مکان برای معرفی و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی هستند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان ادامه داد: نمایشگاه امسال با مدیریت پارک علم و فناوری و با حضور تمام دانشگاه‌های استان، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان زمین‌شناسی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل محیط زیست و مرکز تحقیقات کشاورزی استان به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

قادرزاده یادآور شد: در تلاش هستیم که دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر یک مرکز واقعی برای هم‌افزا کردن تمام تلاش‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین مراکز رشد و نوآوری باشد.

نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش از ۲۶ آذر ماه در دانشگاه کردستان شروع شد و تا ۲۹ آذر ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha