یک مقام کریمه درباره پیشنهاد یونان مبنی بر انتقال سامانه اس -۳۰۰ به اوکراین هشدار داد

تهران-ایرنا- نماینده دائم شبه جزیره کریمه در دفتر رئیس جمهوری روسیه هشدار داد طرح آتن برای انتقال سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس- ۳۰۰ به اوکراین «اقدامی خطرناک» برای امنیت ملی خود یونان است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: «گئورگی مرداف» (Georgiy Muradov) در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت پیشنهاد آتن برای انتقال این سامانه ها نه تنها نمایش بی معنی خصومت با روسیه است بلکه اقدامی خطرناک در جهت منافع ملی خود آتن است که مردم یونان اکنون آن را با صدای بلند فریاد می زنند.

مرادوف، گفت انتقال این سامانه ها به کی‌یف «مطمئناً می‌تواند قدرت دفاعی یونان را به شدت تضعیف کند».

«نیکلاس پاناگیوتوپولوس»‌ (‌ Nikolaos Panagiotopoulos) وزیر دفاع یونان روز جمعه گفت دولت یونان آماده است به شرط این که آمریکا سامانه های پاتریوت را در جزیره کرت یونان مستقر کند، سامانه های دفاع هوایی اس-۳۰۰ را از این جزیره به اوکراین ارسال کند.

این مقام یونانی به بهانه محافظت در برابر ترکیه، استقرار سامانه های پاتریوت آمریکا را در این جزیره خواستار شده است.

تارنمای «اوراسیا تایمز» در گزارشی در همین زمینه نوشت: یونان در تنش های بلندمدت خود با ترکیه در شرق مدیترانه بر سر برخی اختلافات دریایی و ارضی به سامانه های موشک سطح به هوای اس-۳۰۰ نیاز دارد.

سامانه اس-۳۰۰ یونان یک نوع صادراتی از اس-۳۰۰ ساخت روسیه است که بین سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ توسعه یافت و اولین بار در نمایشگاه هوایی مسکو در سال ۱۹۹۲ به نمایش درآمد. این موشک شامل چهار پرتابگر استوانه‌ای است که هر کدام یک موشک دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha