همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک برگزار شد

تهران- ایرنا- همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک برای تشریح فعالیت‌های شرکت ملی پست در حوزه فناوری‌های نوین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این همایش فناوری نوین در حوزه پست وتجارت الکترونیک امروز با حضور محمود لیائی_ معاون وزیر ارتباطات، مدیر عامل شرکت ملی پست و اعضای هیات مدیره این شرکت برگزار شد.

محمدرضا قادری رئیس مرکز نوآوری مرکز پست در همایش فناوری‌های نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک گفت: اکنون مرکز نوآوری ۱۲ شعبه در سراسر کشور دارد، ۴۰ شرکت شتاب‌دهنده و ۵۳ استارتاپ عضو این مرکز هستند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم طرح‌ها و پیشنهادات این شرکت‌ها را به نتیجه برسانیم از ابتدای سال تا کنون ۲۰ جلسه کارگروه تشکیل شده و ۸۰ طرح ارائه شده از سوی شرکت‌ها بررسی و به واحدهای مربوطه ارجاع داده شده‌اند.

قادری تاکید کرد: وظیفه کارگروه این است که طرح‌های مناسب را بررسی کرده و مسیر را برای اجرایی شدن آن‌ها هموار کند. اکنون ۲۲ طرح که طرح‌های مربوط به تجارت الکترونیک بوده به نتیجه رسیده و بقیه در دست بررسی است.

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست با بیان اینکه همکاری شرکت ملی پست با شرکت‌های نوآور خصوصی در نوع خود بدیع و خلاقانه است، تصریح کرد: نقش اصلی شرکت پست تسهیل بازار و مرکز نوآوری قرار دادن مجموعه‌ها کنار یکدیگر است، اجرای این طرح‌ها نیازمند حمایت مالی است. ابتدای کار تمرکز خود را بر همکاری و بررسی طرح‌ها گذاشتیم و قدم مهم بعدی ما جذب سرمایه است. پس از یک سال از آغار به کار این مرکز مذاکره با معاونت علمی ریاست جمهوری و مرکز نوآوری شکوفایی را آغاز کردیم تا بتوانیم برای این مجموعه‌ها جذب سرمایه کنیم. علاوه بر این ۲ نهاد، وزارت ارتباطات نیز صندوقی برای شرکت‌های حوزه فناوری دارد و در حال مذاکره هستیم تا جذب سرمایه از آن طریق را نیز به نتیجه برسانیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha