۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 961
کد خبر: 84973386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یگان حفاظت منابع طبیعی در ورودی کارخانه‌های چوب اردبیل مستقر شد

اردبیل- ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با استقرار یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در مبادی ورودی کارخانه‌های چوب( تولید ام دی اف) جلوگیری از چوب آلات قاچاق به این کارخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا محمود قلی زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس دستور دادستان مرکز استان و به منظور جلوگیری از قاچاق چوب آلات جنگلی، تیم‌های ثابت یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی کارخانه‌های تولید چوب (ام دی اف) استان مستقر شده و چوب آلات ورودی به این کارخانه‌ها را کنترل و مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: حمل چوب گونه‌های مختلف درختان جنگلی و غیرجنگلی، بدون اخذ مجوز از این اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ممنوع است و در این راستا محموله‌های غیرمجاز به نفع دولت ضبط می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه براساس ضوابط و مقررات، حمل چوب باغی هم نیازمند دریافت مجوز است، گفت: اگر این جابه‌جایی در محدوده هر استان باشد، صدور مجوز برعهده رییس اداره شهرستان و خارج از محدوده استان برعهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان است.

قلی زاده افزود: برای شناسایی چوب‌های شخصی از چوب‌های قاچاق لازم است مردم برای حمل چوب درختان زمین شخصی یا باغ خود از منابع طبیعی مجوز بگیرند و در صورت مشاهده برداشت غیرمجاز و قطع درختان جنگلی در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۵۰۴و ۱۳۹بصورت شبانه روزی مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل را در جریان بگذارند.

قلی زاده پیش از این در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جنگل‌های استان اردبیل حفاظتی بوده و قابل استحصال نیستند، از اقدام برخی از شهروندان نسبت به قطع شاخه های درختان و فروش آن به کارخانجات چوب خبر داد و خواستار مقابله با این اقدام شد.

وی با اشاره به مکاتبات اداره متبوع خود با استانداری و دادستانی استان گفت: برای حفاظت از این میراث ارزشمند نیازمند مشارکت همگانی هستیم و رسانه‌ها بیشتر از همه می‌توانند در بحث فرهنگ‌سازی کمک کنند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل جنگل‌های استان اردبیل قابلیت برداشت الوار را ندارد ولی کوره‌های زغال یک تهدید بزرگ برای جنگل است.

قلی زاده یادآور شد: اتفاق ناراحت کننده دیگر برخی گردشگران و سودجویان هستند که معمولا هیزم و چوب را پشت وسیله نقلیه خود بار زده و به برخی واحدهای تولیدی استان می‌فروشند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار و ۴۰۰هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha