رونمایی از آخرین دستاوردهای پژوهشگاه علوم انسانی و تقدیر از پژوهشگران برتر

تهران- ایرنا- آخرین آثار و دستاوردهای اعضای هیات مدیره پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی شامل کتاب و طرح های پژوهشی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی و از پژوهشگران برتر تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، همزمان با اختتامیه هفته پژوهش (۱۹ تا ۲۵ آذر) در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم از آخرین دستاوردهای اعضای هیات علمی پژوهشگاه و بزرگان حوزه علوم انسانی رونمایی شدند.

در این مراسم ۵۷ عنوان کتاب رونمایی شد که از این تعداد ۳۱ عنوان کتاب جدید، هشت عنوان کتاب اثر استاد مهدی گلشنی فیزیکدان و نظریه‌پرداز ایرانی، پژوهشگر فلسفه علم، مترجم و عضو پیشین هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، ۶ عنوان کتاب از آثار دکتر کریم مجتهدی استاد پیشین دانشگاه تهران و فیلسوف شناخته شده، چند جلد نوشته دکتر باقر ساروخانی جامعه شناس ایرانی و استاد بازنشسته دانشگاه تهران و برخی آثار نیز تجدیدچاپ آثار سال های قبل پژوهشگاه بود.

در این مراسم همچنین از طرح ملی استعمارشناسی ایرانی و آیین نامه پژوهش پژوهشگاه رونمایی شد.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این مراسم گفت: تلاش کردیم مفهوم پژوهش را بازبینی کنیم و آیین نامه پژوهش را برای پژوهشگاه با این هدف تدوین کردیم.

موسی نجفی ادامه داد: طرح ملی استعمارشناسی نیز با این هدف طراحی شد که جامعه از لطمات استعمار غرب بیشتر مطلع شویم، اطلاعات ما کافی نیست، زیرا گاهی می بینیم در جامعه ما شبکه های بیگانه صحبت می کنند و مردم در برخی مواقع می پذیرند.

وی تاکید کرد: با اینکه استعمار در ایران حضور داشته است اما استعمار را نمی شناسیم.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تصریح کرد: باید تاریخ ۲۰۰ یا ۳۰۰ ساله مقابله با خارجی ها را به برکت وجود انقلاب اسلامی بررسی کنیم.

نجفی همچنین گفت: یک نظام سیاسی اگر مشروعیت و مقبولیت دارد باید معقولیت هم باید داشته باشد. این وظیفه دانشگاه است و ما باید معقولیت آینده را برای نسل های آینده درست جلوه دهیم.

در این مراسم با حضور وزیر علوم، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، جمیله علم الهدی استاد دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهور و شماری از اندیشمندان حوزه علوم انسانی مانند دکتر مهدی گلشنی و دکتر باقر ساروخانی از برترین پژوهشگران پژوهشگاه نیز تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha