۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۲:۰۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84973052
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رشد اقتصادی فرانسه در سال ۲۰۲۳ بشدت کُند می‌شود
فرانسوا ویلروی دو گالو رئیس بانک مرکزی فرانسه

تهران- ایرنا- بانک مرکزی فرانسه پیش‌بینی کرد که رشد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ بشدت کُند می‌شود و به ۰.۳ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی فرانسه پیشتر پیش‌بینی کرده بود که رشد دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو از ۲.۶ درصد سال جاری به ۰.۵ درصد در سال آینده میلادی خواهد بود.

این بانک اما شنبه با تغییر این رقم اعلام کرد که فرانسه در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد اقتصادی ۰.۳ درصد خواهد بود.

بانک مرکزی فرانسه همچنین هشدار داد احتمال رکود نیز وجود دارد اما اگر بحران قیمت انرژی حل شود، انتظار می‌رود که رشد اقتصادی در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ترتیب به ۱.۲ و ۱.۸ درصد برسد.

این در حالی است که بودجه سال ۲۰۲۳ فرانسه بر اساس رشد یک درصدی تدوین شده است.

علاوه بر این، بانک مرکزی فرانسه پیش‌بینی کرد که تورم نیز در اوایل سال ۲۰۲۳ شدت خواهد گرفت و به ۶ درصد می‌رسد. تورم در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز به ترتیب ۲.۵ و ۲.۲ درصد خواهد بود.

فرانسوا ویلروی دو گالو رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت که این بانک آماده اقدامات بیشتری برای مقابله با تورم بالا انجام دهد.

بانک مرکزی فرانسه همچنین پیش‌بینی کرد که کسری بودجه دولت این کشور در سال آینده به ۵.۴ درصد خواهد رسید.

جنگ اوکراین و واکنش اروپا به آن با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به‌ویژه در بخش انرژی، کشورهای اتحادیه را در کنار پیامدهای اقتصادی همچون ایجاد تورم بی‌سابقه با بحران انرژی مواجه کرده است. نگرانی‌هایی که از ماه‌ها پیش برای مواجهه با فصل سرد گریبانگیر دولت‌های اروپایی شده بود این روزها با کاهش دمای هوا و آغاز فصل زمستان جدی‌تر شده است.

این نگرانی‌ها بویژه در فرانسه سبب شده تا عالی ترین مقام سیاسی کشور در اظهارنظرهای متعددی مردم کشورش را به «نهراسیدن» از وضعیت و حفظ آرامش دعوت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha