۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبر: 84972984
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

آژیر حملات هوایی در اوکراین به صدا در آمد / افزایش حملات موشکی روسیه

تهران-ایرنا- رسانه‌های های اوکراینی روز شنبه از به صدا درآمدن آژیر حملات هوایی در چهار منطقه این کشور همزمان با افزایش حملات موشکی روسیه خبر دادند.

به گزارش شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس"، بر اساس داده‌های پایگاه "حملات هوایی اوکراین" آژیر حمله هوایی در شنبه شب در مناطق دنپروپتروفسک، پولتاوا، سومی و خارکف این کشوربه صدا درآمده است.

همچنین هشدار حملات هوایی در مناطق زاپوروژیه و دونتسک که در کنترل کی یف قرار دارند، صادر شده‌اند.

به گفته مقامات اوکراینی، روسیه روز جمعه در یکی از بزرگترین حملات خود به اوکراین از زمان آغاز جنگ، بیش از ۷۰ موشک به سمت مناطق مختلف این کشور شلیک کرد.

این حملات باعث قطع برق در دومین شهر بزرگ اوکراین شد و دولت این کشور را مجبور کرد تا خاموشی‌های اضطراری را در سراسر کشور اجرا کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی که عصر جمعه منتشر شد، اعلام کرد که روسیه می‌تواند حملات گسترده موشکی به اوکراین انجام دهد.

او مجدداً از متحدان غربی کی یف خواست تا سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر و بهتری را در اختیار کی یف قرار دهند.

به گزارش ایرنا، روسیه در ۲۴ فوریه بافرمان ولادیمیر پوتین که گفته شد در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری‌های دونباس بوده است، " عملیات ویژه نظامی" خود به اوکراین را آغاز کرد و غرب در واکنش به این حمله، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده که تا کنون میلیاردها دلار تسلیحات به کی یف ارسال کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha