۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84972930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه تامین برق آذربایجان، گرجستان، مجارستان و رومانی

تهران- ایرنا- اورسولا فون درلاین در جلسه رهبران آذربایجان، گرجستان، مجارستان و رومانی نسبت به ارائه گزینه‌های متنوع تامین انرژی اروپا اظهار امیدواری کرد.

به گزارش ایرنا از یورو نیوز، رهبران جمهوری آذربایجان، گرجستان، مجارستان و رومانی روز شنبه در بخارست توافقنامه‌ای برای راه اندازی پروژه کابل کشی برق زیر دریای سیاه امضا کردند.

کشورهای امضا کننده امیدوار هستند این پروژه بتواند به منبع انرژی جدیدی برای اتحادیه اروپا تبدیل شده و بتواند وابستگی خود را به انرژی روسیه کاهش دهد.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در جلسه امضای توافق‌نامه بین کشورهای حاضر گفت: از آغاز جنگ روسیه، ما تصمیم گرفته‌ایم که سوخت فسیلی روسیه را کنار بگذاریم و گزینه‌های متنوع‌تری برای تامین انرژی با حضور شرکای خود ارائه کنیم.

به گفته فون‌درلاین کابل ۱۱۰۰ کیلومتری آذربایجان به رومانی انرژی مورد نیاز بقیه کشورهای قاره اروپا را تامین خواهد کرد و انتظار می‌رود پروژه مذکور تا چهار سال آینده تکمیل شود.

الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در این جلسه گفت کشورهای آسیایی در حال حاضر ۲۷ گیگاوات انرژی از طریق باد و خورشید تامین می‌کنند و تا سال ۲۰۲۷ این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

وی گفت این پروژه گامی در جهت ایجاد یک کریدور انرژی سبز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha