۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 2693
کد خبر: 84972219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهلت صدور اسناد مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی هرمزگان اعلام شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به توجه دولت سیزدهم نسبت به ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی، گفت: دریافت سند منازل ساخته شده در زمین‌های دولتی با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ادارات راه و شهرسازی آسان شده و تا پایان امسال امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز شنبه در نشست بررسی روند صدور اسناد مالکیت مردم، فرصت تشکیل پرونده و دریافت سند مالکیت منازل ساخته شده در زمین‌های دولتی را محدود اعلام کرد و افزود: ساکنان سکونتگاه های غیررسمی برای تشکیل پرونده و دریافت سند می توانند در بندرعباس به دفاتر پیشخوان دولتی در شهرستان ها به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

وی سنددارشدن منازل در سکونتگاه‌های غیر رسمی را فرصت خوبی برای ساکنان برشمرد و اظهار کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم، به مردم استان قولی را مبنی بر پیگیری روند صدور اسناد مالکیت منازل فاقد سند داده بودیم، بر همین اساس با پیگیری‌های فراوانی که انجام شد اکنون بستر قانونی انجام این کار مهم مهیا شده که بعد از دریافت سند امکان استفاده مردم از تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی نیز فراهم است.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: این مصوبه قانونی مربوط به سال ۱۴۰۱ است و فرصت استفاده از آن برای دریافت سند فقط تا پایان سال‌جاری امکانپذیر خواهدبود و لازم است مردم هر چه سریعتر برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: قانون به صورت کاملا جامع در این فرآیند، راه را روشن کرده و دستورالعمل‌هایی برای ساکنانی که فرم «ج» آن‌ها قرمز است یعنی سابقه دریافت زمین یا تسهیلات دولتی مسکن دارند نیز مشخص شده تا آن‌ها نیز بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند و برای دریافت سند ملک ساخته شده در اراضی دولتی هم اقدام کنند.

دوستی با تاکید بر لزوم تسریع مردم برای تشکیل پرونده، با اشاره به افزایش ظرفیت منابع انسانی برای کوتاه‌کردن فرایند ثبت نام تا دریافت سند، عنوان‌ کرد: در شهر بندرعباس همه دفاتر پیشخوان دولتی آماده ثبت‌نام و پیگیری فرایند صدور سند هستند در سایر شهرستان‌ها نیز ادرات راه و شهرسازی این وظیفه را برعهده دارند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان‌ کرد: روند صدور اسناد مالکیتی برای مردم به صورت مستمر و هفتگی در استانداری هرمزگان رصد و پایش شده و موانع احتمالی آن برطرف می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی بند "ک" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر صدور سند برای اراضی متصرفه دولتی در مهرماه ابلاغ و در استان هرمزگان اجرای آن آغاز شده است.

اخبار مرتبط