۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱:۵۵
کد خبر: 84971998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ناکامی برنامه ۴۶۵ میلیارد دلاری دولت آلمان برای برون رفت از بحران انرژی

تهران- ایرنا- از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو، دولت آلمان نزدیک به ۴۴۰ میلیارد یورو معادل ۴۶۵ میلیارد دلار بودجه اضطراری برای برون رفت از بحران انرژی تصویب کرده ولی حالا کارشناسان اقتصادی می‌گویند این رقم ناکافی است و احتمالا برنامه برلین شکست خواهد خورد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از یاهو نیوز، اگر این بودجه نجومی به تعداد روزهای جنگ تقسیم شود (از بیست و چهارم فوریه گذشته تا به امروز)، مشخص می‌شود که دولت آلمان روزانه ۱.۵ میلیارد دلار معادل ۱۲ درصد تولید اقتصاد ملی این کشور یا ۵۴۰۰ یورو به ازای هر نفر آلمانی برای تامین منابع جدید انرژی و ذخیره مواد سوختی برای فصل زمستان هزینه کرده است.

با توجه به شدت سرما، پیش بینی می‌شود که دولت آلمان مجبور شود برای اولین بار طی پنجاه سال گذشته، مواد سوختی را برای مصرف کنندگان خانگی و تجاری این کشور سهمیه بندی کند.

از سوی دیگر، افزایش بهای مواد سوختی باعث شده است تا تورم این کشور دو رقمی شود.

استفان کوتس معاون و مدیر تحقیقات موسسه اقتصاد جهانی کایل (Kiel) آلمان می‌گوید: هیچ تضمینی وجود ندارد که آلمان بتواند جایگزینی برای سوخت وارداتی از روسیه بیابد.

وی افزود: حتی با وجود اختصاص بودجه کلان، سال‌ها طول خواهد کشید تا دولت آلمان بتواند گاز طبیعی مایع و انرژی‌های تجدید پذیر کافی برای جایگزینی گاز روسیه پیدا کند.

کوتس شرایط کنونی را برهه‌ای بسیار حساس برای اقتصاد آلمان برشمرد و گفت: آینده تامین انرژی آلمان بیش از هر زمان دیگری نامشخص است.

آمار و ارقام موسسه کایل حکایت از آن دارد که آلمان امسال ۱۲۴ میلیارد یورو باید برای واردات انرژی هزینه کند.

از سوی دیگر، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده است که اقتصاد آلمان سال آینده سقوط خواهد کرد.

آلمان طی دوران همه گیری کرونا نزدیک به ۴۸۰ میلیارد یورو برای محافظت از اقتصاد خود از پیامدهای این بحران هزینه کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha