۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۰:۳۳
کد خبر: 84971973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات خشونت آمیز در کشمیر پس از کشته شدن ۲ غیرنظامی

تهران – ایرنا – پس از کشته شدن ۲ غیرنظامی و زخمی شدن یک تن دیگر در آنچه ارتش هند آن را "حادثه تیراندازی توسط تروریست‌های ناشناس" خواند، اعتراضات روز جمعه در شهری در کشمیر تحت کنترل هند به خشونت کشیده شد.

به گزارش ایرنا، دیلی میل جمعه شب نوشت، مردم محلی در ولسوالی راجوری جنوبی گفتند که افراد کشته و مجروح شده، در واقع در ورودی یک پایگاه نظامی توسط سربازان هدف گلوله قرار گرفتند. در این حادثه ۲ تن در دم جان باختند و نفر سوم به شدت مجروح شده و در بیمارستان بستری است.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، این سه مرد به عنوان کارگر در پایگاه نظامی در شهر راجوری در نزدیک خط کنترل نظامی که منطقه مورد مناقشه هیمالیا را میان هند و پاکستان تقسیم می‌کند، کار می‌کردند.

ساکنان بیانیه ارتش هند مبنی بر کشته شدن این افراد در "یک حادثه تیراندازی توسط تروریست‌های ناشناس" را رد می‌کنند.

گارو سنهی، یکی از رهبران جامعه محلی و عضو حزب حاکم بهاراتیا جاناتا هند، گفت که به نظر می‌رسد هیچ حمله ستیزه جویانه‌ای به پایگاه ارتش صورت نگرفته است.

وی استدلال کرد: "اگر ستیزه جویان به اردوگاه حمله کردند، چرا ارتش متعاقبا با عملیات جستجو و محاصره اقدامی نکرده است؟‌"

اندکی پس از این حادثه، صدها تن از ساکنان منطقه به قتل افراد یاد شده اعتراض کرده و خواستار اجرای عدالت شدند. آنها مقابل پایگاه نظامی جمع شده و به سمت این پایگاه سنگ پرتاب کردند. در این درگیری‌ها کسی زخمی نشده است. مقامات دستور تحقیقات در مورد این حادثه را صادر کرده‌اند.

مجموعه‌ قوانین اضطراری از زمان بروز شورش مسلحانه علیه هند در سه دهه قبل در کشمیر تحت کنترل هند، به سربازان هندی قدرت گسترده‌ای می‌دهد تا خانه‌ها را بازرسی و بدون حکم افراد را دستگیر کنند و به مظنونان بدون ترس از تعقیب قضایی شلیک کنند. ده‌ها هزار تن از غیرنظامیان و نیروهای دولتی در آن درگیری‌ها کشته شدند.

هند اصرار دارد که ستیزه جویان کشمیری تروریست‌های تحت حمایت پاکستان هستند. پاکستان این اتهام را رد می‌کند ضمن اینکه اکثر کشمیری‌ها اعتراض‌های خود را یک مبارزه مشروع برای آزادی می‌دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha