۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84971717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویکرد مثبت مسکو به دیدار سه جانبه ترکیه-سوریه و روسیه

تهران- ایرنا- مسکو از پیشنهاد رجب طیب اردوغان برای برگزاری دیدار میان روسای جمهور ترکیه، سوریه و روسیه استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که مسکو نگاه بسیار مثبتی نسبت به ایده رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای برگزاری دیدار میان روسای ترکیه، سوریه و روسیه دارد.

وی گفت که این پیشنهاد بسیار مثبت است و ما اکنون در حال رایزنی با دوستان سوری در این خصوص هستیم.

پیش از این «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که برای شرکت در اجلاس سه جانبه ترکیه، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان به ترکمن باشی ترکمنستان سفر کرده بود، روز پنجشنبه در بازگشت به آنکارا به خبرنگاران گفت: به پوتین پیشنهاد دیدار سه جانبه بین سران ترکیه، روسیه و سوریه را دادم و او از این پیشنهاد استقبال کرد و به این شکل مجموعه‌ای از دیدارها را آغاز می‌کنیم.
وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم یک گام سه جانبه بین ترکیه، روسیه و سوریه برداریم، افزود: ابتدا باید بین سازمان‌های اطلاعاتی و سپس وزرای دفاع و پس از آن وزرای خارجه جلساتی برگزار شود.
رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه چاه‌های نفت در سوریه در حال حاضر تحت حفاظت نیروهای ائتلاف است، افزود: تروریست‌ها نقت این چاه‌ها را می‌فروشند و ما تا الان صبور بوده ایم اما صبرمان به پایان رسیده است.
وی افزود: مشکلی وجود دارد که باید به سرعت حل شود و آن این است که سازمان‌های تروریستی در شمال سوریه، هر از چند گاهی به ترکیه تجاوز می‌کنند.
اردوغان ادعا کرد که تروریست‌ها از آنجا (در شمال سوریه) ترکیه را تهدید و تحریک می‌کنند و طبق توافقات قبلی چه در آستانه و چه در سوچی، ما این حق را داریم که در داخل کریدور امنیتی خود که به عمق ۳۰ کیلومتری می‌رسد آنچه لازم است انجام دهیم.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha