کمک دومیلیارد دلاری جامعه جهانی در بیش از یک سال گذشته به افغانستان

تهران- ایرنا- از آغاز امداد رسانی به افغانستان پس از حاکمیت دوباره طالبان، نزدیک به دو میلیارد دلار کمک های جامعه بشری برای این کشور فراهم شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری آوا، بانک مرکزی افغانستان از رسیدن بسته دیگر کمک نقدی به ارزش ۴۰ میلیون دلار به کابل خبر می دهد. این پنجاه و یکمین بسته پول نقد بود که به افغانستان تحت حاکمیت طالبان کمک شده است.

بر اساس اعلامیه این بانک از ابتدای حاکمیت طالبان تاکنون حدود دومیلیارد دلار به افغانستان کمک شده است.

بانک مرکزی دیروز چهارشنبه با نشر اعلامیه ای گفت که پول پس از رسیدن، به یک بانک تجارتی منتقل شد.

جامعه جهانی با اینکه تا کنون طالبان را به رسمیت نشناخته است اما تاکید می‌کند که پول نقد را در اختیار این حکومت قرار نمی‌دهد و کمک‌ها را برای کسانی فراهم می‌کند که نیاز شدید و فوری به آن دارند.

با توجه به کمک نزدیک به دو میلیارد دلاری، اما در زندگی مردم تغییر مثبتی پدید نیامده و حتی وضعیت به سوی بدتر شدن در حرکت است.

بر اساس آمار تازه نهادهای امداد رسانی مربوط به سازمان ملل متحد، شمار نیازمندان به مواد غذایی در افغانستان طی سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲۸ میلیون نفر خواهد رسید که ۱۰ میلیون افزایش را در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

اداره حمایت از کودکان هم هفته گذشته گفت که حدود ۱۵ میلیون کودک در افغانستان نیازمند غذا در سال آینده خواهند بود که به این ترتیب، موارد سوء تغذیه کودکان نیز افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha