۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۰:۴۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84971474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه : طالبان باید درباره حمله داعش به هتل کابل تحقیق و اقدام کند

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه از مقامات افغانستان خواست تا در مورد حمله به هتلی در کابل که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، تحقیق و اقداماتی را برای تضمین امنیت اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه شب اعلام کرد که (ما) از دولت افغانستان می خواهیم که تحقیقات کاملی را در مورد این رویداد انجام دهد، عاملان و آمران را بیابد و مجازات کند و همچنین تدابیر قاطع به منظور تامین امنیت مردم محلی، شهروندان خارجی و تشدید نبرد با مقاومت داعش اتخاذ کند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که مسکو حمله تروریستی در هتل کابل را که حداقل پنج کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشت، بشدت محکوم کرده است.

به گفته دستگاه دیپلماسی روسیه، این رویداد غم انگیز متأسفانه اولین اقدام تروریستی در افغانستان نیست که در چند ماه گذشته از جمله حملات علیه بیگانگان رخ داده است و بار دیگر ضرورت اقدامات مشترک و هماهنگ جامعه جهانی برای ریشه کن کردن تهدید تروریستی در افغانستان را تأیید می کند.

گروه تروریستی داعش روز دوشنبه در اعلامیه‌ای با پذیرش مسئولیت حمله به هتلی در کابل ادعا کرده در حمله به هتل های دیپلمات‌ها و شهروندان‌ چین دست‌کم ۳۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد در این خصوص گفت: حمله به یک هتل در منطقه شهر نو کابل با کشته شدن سه مهاجم به پایان رسید.

وی افزود: تمامی مهمانان هتل در این حمله نجات یافته و هیچ شهروند خارجی در جریان این حمله کشته نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha