۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84971452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکا هر ماه ۸۰۰ نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهد

تهران- ایرنا- آمریکا قصد دارد برنامه آموزش نظامیان اوکراینی را گسترش داده و هر ماه تا ۸۰۰ نفر از نیروهای نظامی این کشور را در آلمان آموزش دهد.

به گزارش ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز پنجشنبه با انتشار این خبر نوشت که ایالات متحده در حال حاضر هر ماه حدود ۳۰۰ نظامی اوکراینی را در پایگاه آمریکا «گرافن ووهر» در آلمان آموزش می‌دهد و تاکنون ۳ هزار و صد سرباز آن کشور توسط آمریکایی‌ها آموزش داده شده‌اند.

نیویورک تایمز به نقل از دو منبع آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گزارش داد که آمریکا از اوایل سال آینده میلادی می‌تواند آموزش تعداد بیشتری از نظامیان اوکراینی را شروع کند.

به گفته این منابع، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با این برنامه موافقت کرده است. آنان همچنین گفتند که با توجه بشدت گرفتن درگیری‌ها در زمستان، ارتش اوکراین با گسترش برنامه آموزش سربازانش موافقت کرده است.

رسانه‌های آمریکا سه‌شنبه گزارش دادند دولت بایدن در حال نهایی کردن ارسال سامانه پدافند موشکی پاتریوت به اوکراین بوده و ممکن است تصمیم نهایی خود را برای ارسال موشک پاتریوت به اوکراین در هفته جاری اعلام کند.

بر اساس این گزارش، اوکراینی‌ها برای استفاده از موشک‌های پاتریوت در پایگاه ارتش آمریکا در آلمان آموزش خواهند دید.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد شرکت بوئینگ برای تامین نیاز اوکراین به بمب‌های دقیق و ارزان قیمت برای استفاده در سامانه های موشکی را بررسی می‌کند.

دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز روز سه شنبه ادعا کرد که همزمان با ادامه حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، مسکو در حال آمادگی برای یک حمله بزرگ در اوایل سال ۲۰۲۳ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha