ایجاد انگیزه و رقابت مهمترین هدف از رتبه‌بندی معلمان است

ارومیه - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان گفت: ایجاد رقابت و انگیزه بین معلمان از اهداف پیگیری شده در اجرای طرح رتبه بندی معلمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هاشمی نکو روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: رتبه بندی بیش از ۱۰ سال بود که مقرر بود اجرا شود و پنج هزار میلیارد پیشنهاد دولت برای این طرح بود که با ۳۸ هزار میلیارد تومان آماده اجرا شده در حالیکه دولت دچار مشکل مالی است.
وی اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش معتقد بود با رتبه یک این موضوع برای همه اعمال شود تا در فرصت‌های آتی با یک برنامه ریزی درست این مساله اعمال و عملیاتی شود.
هاشمی نکو ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در زمینه بیمه تکمیلی فرهنگیان قرار دادخوبی منعقد شده در بحث سهام مالکانه در صندوق ذخیره هم اقدامات مطلوبی انجام شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: تعلیم و تربیت تعطیلی ندارد و معلمان ایثارگران این سنگر هستند.
طاهر بخشایی ادامه داد: مدارسی در استان داشتیم که ۱۲ سال نیمه تمام رها شده بودند و در سال‌جاری به اتمام رسید و اگر امروز شاخص‌های فضای آموزشی در استان تغییر کرده و رشد داشته در سایه تلاش‌های مسوولان استان و حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی بوده است.
مدیرکل جدید آاموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در سخنانی گفت: هر فردی به وسع خود توانسته است به این نهاد خدماتی ارائه دهد و نقشه راه در این مسیر سند تحول است.

علی مطهری اظهار کرد: برنامه راه در مسیر تعلیم و تربیت مشخص است برای پیاده کردن این برنامه و تحقق سند به تمام معنا نیازمند برونداد و دروندادهایی هستیم.
به گفته وی، در نظام تعلیم و تربیت برون داده‌ها مشخص است و باید افرادی تحویل این جامعه داد که در چارچوب شاخص‌های سند تربیت شده‌اند.
در این آیین از خدمات جواد جنگی تجلیل و علی مطهری که پیشتر در دانشگاه فرهنگیان مشغول به خدمت بود به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان غربی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha