وزیر جهاد کشاورزی پای درد دل دامداران شهرستان سرایان نشست

بیرجند - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی که همراه رئیس جمهور به خراسان جنوبی آمده است با سفر به سرایان در یک مجتمع دامداری این شهرستان پای درد دل جمعی از دامداران نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید جواد ساداتی‌نژاد روز پنجشنبه از مجتمع دامداری شهرستان سرایان بازدید کرد و دامداران نیز مسائل و مشکلات خود را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردند و خواستار پیگیری و رفع آنها شدند.

تامین زیرساخت‌های مجتمع از جمله تامین گاز، تامین علوفه و نهاده‌های دامی با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود و گرانی نهاده، برنامه‌ریزی مناسب برای تامین نهاده ارزان قیمت، کافی نبودن سهمیه نهاده‌های تخصیص یافته، کاهش قیمت دام و مقرون به صرفه نبودن دامداری با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود از جمله مشکلات مطرح شده توسط دامداران بود.

همچنین درخواست امهال وام‌های کشاورزی و دامداری، کاهش نرخ سود تسهیلات در این حوزه، تخصیص وام ارزان قیمت، حذف دلالان و واسطه‌ها و خرید تضمینی دام از دیگر مسائل و مشکلات مطرح شده در دیدار دامداران و کشاورزان سرایان که وزیر جهاد کشاورزی برای پیگیری آنها قول مساعد داد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به سرایان از دانشکده کشاورزی این شهرستان نیز بازدید کرد.

در این بازدید مسائل و مشکلات مربوط به دانشگاه مطرح شد و مدیران خواستار راه‌اندازی مجدد دانشکده کشاورزی و افزودن رشته‌های کاربردی در این دانشکده بودند.

در این دانشکده حدود ۴۰ دانشجوی بومی و غیر بومی در رشته بهداشت محیط که زیر نظر دانشکده پیراپزشکی فردوس فعالیت می‌کند مشغول به تحصیل هستند و مجوز راه‌اندازی ۲ رشته دیگر در این دانشکده اخذ شده است.

همچنین در این بازدید و گفت وگوی چهره به چهره برخی از کارکنان دانشکده خواستار رسیدگی به مشکلات نیروهای قراردادی و تبدیل وضعیت نیروها بودند.

دانشکده کشاورزی سرایان در راستای اهداف پژوهشی و ارتباط دانشگاه با صنعت کشاورزی نیز اقدامات مهمی را انجام داده است که تاسیس پژوهشکده پنبه، باغ تحقیقاتی انار، شرکت‌های دانش بنیان با حضور اعضای هیأت علمی و همکاری دانشجویان از جمله این اقدامات است.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از نمایشگاه دستاوردهای زنان و دانشکده کشاورزی سرایان نیز بازدید کرد.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور یافتند.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر بود و چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آیت الله رئیسی در این استان افتتاح می‌شود.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha