وزیر بهداشت: ۹ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان زیرکوه تخصیص یافت

بیرجند- ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه از شهریور امسال آغاز شده و تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در سفر به شهرستان‌های قاینات و زیرکوه از چند پروژه بهداشت و درمان بازدید کرد و در حاشیه بازدید از بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون این پروژه حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: امید است با ادامه پیگیری‌ها بتوانیم بیمارستان ۶۴ تختخوابی که نیاز منطقه است به سرعت احداث، نیروی انسانی آن تامین و خدمات درمانی خوبی به مردم ارایه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدا را شکر می‌کنم بابت توفیق حضور در منطقه و آشنایی با این مردم، در کشور مناطق محروم بسیاری داریم و در طول سال‌های متمادی به این مناطق رسیدگی می‌شده است.

وی عنوان کرد: باید با سفرهای استانی رئیس جمهور بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم چون در این منطقه خدمات درمانی خوب نیست و نیازمند اقدام مناسب است.

عین اللهی در این سفر نیز از چند پروژه بهداشت و درمان شهرستان‌های قاینات و زیرکوه بازدید کرد و برای تامین تجهیزات پزشکی در شهر اسفدن قول مساعد داد.

وی همچنین سرزده و بدون برنامه‌ریزی قبلی به ترتیب از مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی اسفدن قاین و زهان زیرکوه بازدید کرد و در جریان روند ارائه خدمات در این مراکز قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قول مساعد برای رسیدگی به مطالبات مردمی شهر اسفدن، با ۲ شیفته شدن مرکز خدمات جامع سلامت زهان، تأمین دستگاه الکتروشوک و تجهیزات کامل آزمایشگاهی این مرکز موافقت کرد.

وی همچنین از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی آرین‌شهر بازدید و با پزشک و همکاران این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از پروژه در حال ساخت دانشکده پرستاری و طرح توسعه بیمارستان و افتتاح ام .آر. آی بیمارستان شهدای قاین از برنامه های سفر مقام عالی وزارت بهداشت در ۲ شهرستان قاینات و زیرکوه است.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور یافتند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، نفت و نیرو در این سفر ۲ روزه حضور دارند.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر بود و چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آیت الله رئیسی در این استان افتتاح می‌شود.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha