۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84970858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور از مناطق حاشیه شهر بیرجند بازدید کرد

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبر: 84970858
وزیر کشور از مناطق حاشیه شهر بیرجند بازدید کرد

بیرجند - ایرنا - وزیر کشور که همراه رئیس جمهور به خراسان جنوبی آمده است، روز پنجشنبه از روستاهای امیرآباد و حاجی‌آباد در حاشیه شهر بیرجند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد وحیدی امروز بدو ورود به مرکز استان به محلات کمتربرخودار بیرجند رفت و از نزدیک با اهالی این مناطق دیدار و گفت و گو کرد.

کمبود فضای آموزشی و بهداشتی درمانی، توجه بیشتر به ایجاد فضای سبز همچنین توجه زیرساخت‌های این محله از جمله فاضلاب از مهمترین خواسته‌های اهالی امیرآباد و حاجی‌آباد بود که وزیر کشور قول پیگیری این مشکلات را داد.

وزیر کشور در حاشیه این بازدید گفت: موضوع شهر شدن روستاهای امیرآباد و حاجی‌آباد بیرجند پیگیری می‌شود.

وی افزود: از روستاهای حاجی‌آباد و امیرآباد در بیرجند بازدید کردیم که جمعیت قابل توجهی از مردم در این ۲ روستای بزرگ سکونت دارند.

وحیدی با اشاره به درخواست مردم امیرآباد و حاجی‌آباد برای ارتقای این ۲ روستا و ایجاد شهرک اقماری گفت: این موضوع پیگیری می‌شود و امیدواریم خواست مردم محقق شود.

وی به مشکلات این مناطق اشاره کرد و گفت: احداث پل در امیرآباد بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیش بینی شد با تقسیم کار بین دستگاه‌های متولی تامین شود.

وزیر کشور با بیان اینکه تامین اعتبار احداث کنارگذر برای انتقال آب‌های سطحی در این روستاها پیگیری خواهد شد افزود: یکی دیگر از درخواست‌های مردم احداث مدرسه و پارک است که با بنیاد مسکن تبادل زمین صورت می‌گیرد تا مدارس مورد نیاز در حاجی‌آباد ساخته شود.

وی با اشاره به مشکلات برق و راه دسترسی در سایت صنوف آلاینده بیرجند گفت: مردم با توجه به اینکه شاید با وجود مجری این طرح مجبور شوند پول زیادی هزینه کنند خواستار این بودند که مجری نداشته باشند که برای رفع هر کدام از مشکلات تصمیم‌گیری خواهد شد.

همچنین در این بازدید تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی وزیر را همراهی کردند.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور یافتند.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha