۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۳:۰۲
کد خبر: 84970744
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بودجه سال آینده ناتو به ۲.۱ میلیارد دلار افزایش یافت

تهران – ایرنا –اعضای ناتو با افزایش بودجه نظامی و غیرنظامی این سازمان برای سال آینده میلادی به رقم ۲.۱ میلیارد دلار موافقت کردند. امری که منعکس کننده جاه طلبی‌های بیشتر این ائتلاف نظامی برای ماجراجویی‌های جدید است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بودجه عمرانی این سازمان ۳۷۰.۸ میلیون یورو و بودجه نظامی ۱.۹۶ میلیارد یورو تعیین شده است که به ترتیب نشان دهنده افزایش ۲۷.۸ درصدی و ۲۵.۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است. مجموع بودجه ۲.۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.»

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با استقبال از این اقدام گفت که افزایش بودجه «بیان دقیق سطح بالاتر جاه طلبی» برای دستیابی به اهداف تعیین شده توسط متحدان ناتو در نشست سران مادرید در ماه ژوئن است.

وی گفت: ما باید به سرمایه‌گذاری بیشتر و بهتر در ناتو ادامه دهیم.

بودجه غیرنظامی شامل هزینه‌های پرسنلی، عملیاتی و برنامه ستاد ناتو و کارکنان بین‌المللی است. بودجه نظامی نیز به هزینه‌های عملیاتی ستاد، مأموریت‌ها و عملیات ناتو در سراسر جهان اختصاص می‌یابد.

علاوه بر بودجه غیرنظامی و نظامی، سقف اعتباری سال ۲۰۲۳ ناتو برای سرمایه‌گذاری امنیتی (NSIP) یک میلیارد یورو تعیین شده که نشان دهنده افزایش ۲۶.۶ درصدی است.

NSIP سرمایه‌گذاری‌های عمده ساخت و ساز و سیستم فرماندهی و کنترل را پوشش می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha