۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84970587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس‌کل دادگستری کردستان از تشکیل کارگروه ویژه اشتغال زندانیان خبر داد

سنندج- ایرنا- رییس کل دادگستری کردستان از تشکیل کارگروه ویژه اشتغال زندانیان استان  با هدف فراهم کردن بازاجتماعی شدن آنان بعد از آزادی از زندان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان کردستان اظهار داشت: کارگروه ویژه اشتغال زندانیان با ترکیب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دبیر ستاد ساماندهی زندانیان و مدیر کل زندانهای استان تشکیل شده است و باید بررسی های کارشناسی در خصوص عوامل موثر بر رشد میزان اشتغال زندانیان انجام شود.

وی اضافه کرد: مکرر در جلسات مختلف مربوط به زندان بر اشتغال زندانیان تاکید کرده‌ام و در این زمینه اقدامات خوب و موثری انجام شده و باید به‌طور فنی و کارشناسی به این مقوله ورود شود.

رییس کل دادگستری کردستان یادآور شد: در این کارگروه باید مشکلات مربوط به حوزه اشتغال زندانیان احصا شده و ضمن مشخص کردن زندانیان واجد شرایط اشتغال در استان، مقدمات ایجاد اشتغال زندانیان کارشناسی و بررسی تا فرآیند بازاجتماعی شدن زندانیان تسهیل شود.

حجت‌الاسلام حسینی بر اجرای چند طرح پایش زندانیان استان کردستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: مقرر است تا قبل از پایان سال طرح جامع و خروجی محور پایش زندانیان استان اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز استقبال زندانیان استان به اشتغال را پایین دانست و بر لزوم ایجاد انگیزه و ظرفیت سازی در زندانیان استان در جهت اشتغال شان تاکید کرد.

محمد جباری ادامه داد: تامین شرایط از سوی دستگاه قضایی و اراده خود زندانی در ایجاد شرایط اشتغال بسیار موثر است.

مدیر کل زندان‌های کردستان هم از برگزاری مستمر جلسات ستاد اشتغال زندانیان استان خبر داد و اظهار داشت: طی چندین جلسه از کارآفرینان در حوزه های مختلف استان دعوت شده است تا زمینه اشتغال زندانیان را فراهم کنیم.

مجتبی محمدی اضافه کرد: در آبان ماه امسال ۱۲۸مورد بازدید قضات از زندان‌های استان انجام شده است و هم اکنون هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان استان در حرفه های مختلف مشغول به کار هستند.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha