تصفیه‌خانه شهر بیرجند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد + فیلم

بیرجند - ایرنا - بخش مایع پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه شهر بیرجند با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو روز پنجشنبه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پس از ورود به بیرجند در مراسم افتتاح این پروژه که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت، معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار و جمعی از مسوولان استانی همراه بود، حضور یافت.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند از محدود طرح‌های عمرانی برخوردار از منابع مالی بانکی بین‌المللی در استان خراسان جنوبی است که دارای ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است و جمعیت ۱۴۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

از جمله مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی در شهریور سال گذشته، اختصاص بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های فاضلاب در سه شهر بیرجند، فردوس و سربیشه بوده که از این مقدار ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب سربیشه، ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب فردوس و ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب شهر بیرجند مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این طرح گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه بیرجند که از سال گذشته به مرحله بهره‌برداری آزمایشی رسید، امروز رسما افتتاح شد.

حسین امامی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی مرحله دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند آغاز شد و این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو از محل بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو و ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی ملی تکمیل شده است.

وی بیان کرد: طرح فاضلاب بیرجند پس از اخذ مجوزهای لازم از شورای اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی از طریق وزارت نیرو به منظور دریافت وام از بانک توسعه و تجارت اکو معرفی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: پساب این تصفیه‌خانه که امروز به بهره‌برداری رسید، در بخش‌هایی چون صنعت، کشاورزی و فضای سبز مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند اواخر سال گذشته در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت و در حال حاضر حدود ۸۰ درصد فاضلاب تولیدی توسط این مدول در حال تصفیه است و با استانداردهای مطلوب زیست‌محیطی، پساب آن از تصفیه‌خانه خارج می‌شود.

امامی بیان کرد: در کنار پروژه تصفیه‌خانه، طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بیرجند با ۵۰۶ کیلومتر طول شبکه نیز هم‌اکنون وارد مدار شده است.

وی گفت: پیش‌ از این، مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با پوشش به‌مراتب کمتر و سیستم بی‌هوازی فعال بود که با بهره‌برداری از مدول دوم، علاوه بر بهره‌گیری از سیستم لجن فعال و حذف نیتروژن، کیفیت پساب نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی خود صبح پنجشنبه وارد بیرجند شدند.

آیت الله رئیسی نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد و در شهرستان‌های طبس و بیرجند حضور یافت.

براساس آخرین اعلام مسوولان استان، رهاورد سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۰۶ مصوبه است که اغلب آنها در زمینه عمرانی و زیرساختی بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha