۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 84970433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الجزایر خواستار افزایش همکاری اقتصادی با آمریکا بر مبنای برد - برد شد

تهران - ایرنا - نخست وزیر الجزایر گفت: کشورش سومین شریک تجاری ایالات متحده آمریکاست و خواهان افزایش همکاری‌ها بر مبنای برد - برد میان دو کشور است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه الخبر چاپ الجزیره، "ایمن بن عبدالرحمان" در حاشیه شرکت در نشست سران آفریقا و آمریکا در واشنگتن در جمع فعالان اقتصادی آمریکا گفت که حجم تبادل تجاری میان دو کشور طی ۹ ماه نخست سالجاری میلادی به ۳.۱ میلیارد دلار رسیده است که تفاوت محسوسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

در این گزارش به میزان این تفاوت اشاره نشده است.

وی همچنین گفت که حضور آمریکا در بازار الجزایر همچنان دور از امکانات دو کشور و فرصت های موجود برای سرمایه گذاری در کشورش است و درهمین راستا سرمایه گذاری آمریکا از نظر ارزش طرح های اجرایی و میزان شغل های ایجاد شده، طی ۲۰ سال اخیر در ته جدول قرار داشته است.

وی در همین خصوص به انواع امتیازات و تشویقی هایی که به سرمایه گذاری خارجی در الجزایر تعلق می گیرد از جمله ارزانی عوامل تولید و قیمت انرژی، نیروی انسانی آموزش دیده و همچنین زیربناهای مهم از جمله حمل و نقل متنوع و آسان اشاره کرد.

ایمن بن عبدالرحمان گفت که کشورش هم اکنون یک بازار هدف حقیقی برای سرمایه گذاری است و دولت در حمایت از سرمایه گذاران و فراهم کردن شرایط لازم برای موفقیت طرح های سرمایه گذاری مصمم است.

وی گفت الجزایر امیدوار است که از همه فرصت های تکامل همکاری اقتصادی بین دو کشور و افزایش حجم سرمایه گذاری مبتنی بر قاعده برد – برد و همچنین افزایش ارزش تبادل تجاری و تنوع آن میان الجزیره و واشنگتن استفاده شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha