چرا گرگان میزبان مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا نشد؟

گرگان - ایرنا - مسوولان باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان وجود ۴۰ ایراد از جمله ۲۰ اشکال اساسی و جدی در سالن امام خمینی (ره) این شهر را دلیل اصلی از دست دادن میزبانی دور اول مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا اعلام کرده و خواستار حل این مشکلات برای مراحل آینده شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نشست خبری عصر امروز چهارشنبه مدیران این باشگاه تاکید شد: بازی کردن تیم شهرداری در گرگان علاوه بر ایجاد نشاط عمومی به خصوص در میان نسل جوان، به معرفی بیشتر این شهر در آسیا منجر شده و ظرفیت گردشگری جدیدی برای گلستان فراهم خواهد کرد.

رییس اجرایی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در این نشست خبری گفت: با وجود مشکلاتی که در زمینه تامین اعتبارات برای تیم بسکتبال باشگاه مواجه هستیم، مسیر رفع کمبودهای تیم را با توجه به علاقه زیاد شهروندان به بسکتبال ادامه خواهیم داد.

حسین رضاییان افزود: هرچند تیم‌داری حرفه‌ای، هزینه زیادی دارد اما تلاش می‌کنیم تا حد امکان بودجه اختصاص یافته به تیم بسکتبال شهرداری گرگان، هزینه اضافی به این نهاد و مردم تحمیل نکند.

وی به در پیش بودن مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا اشاره کرد و گفت: نماینده فدراسیون بسکتبال آسیا پس از بازدید از محل پیشنهادی بازی‌های خانگی تیم شهرداری گرگان، اشکالات جدی فراوانی را برای این سالن مطرح نمود و تاکید کرد که با این شرایط امکان واگذاری میزبانی و انجام بازی آسیایی در این مکان وجود ندارد.

رییس اجرایی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان نبود نور کافی را یکی از مهمترین اشکالات نماینده فیبا به سالن امام خمینی گرگان اعلام کرد و افزود: براساس برآوردها رفع این ۲۰ اشکال جدی ۳۵ میلیارد ریال هزینه دارد که شهرداری پرداخت ۵۰ درصد آن را تقبل کرده و تامین ۵۰ درصد باقیمانده نیاز به عزم جدی اداره کل ورزش و جوانان گلستان دارد.

رضاییان ادامه داد: اگر چه میزبانی مسابقات امسال برای شهرداری گرگان از دست رفت اما امیدواریم با رفع این کمبودها، در سال‌های آینده و با قهرمانی احتمالی، بتوانیم از حریفان در گرگان میزبانی کنیم.

وی گفت: میزبانی مسابقات آسیایی فرصتی مغتنم بود تا ظرفیت‌های گرگان بیش از گذشته به مردم ایران و آسیا معرفی شده و از این طریق امکان جذب سرمایه‌گذار برای این شهر بیش از گذشته فراهم شود.

سرپرست تیم بسکتبال مردان شهرداری گرگان نیز در این جلسه گفت: فعالیت باشگاه فقط معطوف به بسکتبال نیست و در کنار حمایت از این تیم لیگ برتری، کمک به هیات‌ها و دیگر رشته‌های ورزشی هم مورد توجه جدی قرار دارد.

کریم علمی افزود: یکی از اقدامات این باشگاه، امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش برای ایجاد فضای ورزشی در ۱۳ محله برای کودکان و نوجوانان است اما فعالیت بیشتر در زمینه استعدادیابی سنین پایه به گام‌های جدی آموزش و پرورش نیاز دارد.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری هم در این نشست با اشاره به فرصت بزرگ حضور در مسابقات قهرمانی غرب آسیا برای گرگان بیان کرد: حضور تیم بسکتبال شهرداری در بازی‌های آسیایی اتفاق کوچکی نیست و باید قدر این فرصت دانسته شود.

مهران حاتمی اظهار داشت: کشورهای عربی برای حضور پرقدرت در این رقابت‌ها از بازیکنان غیربومی و حتی شاغل در لیگ آمریکا استفاده می‌کنند اما ما با بضاعت موجود به حضوری قدرتمندانه در این مسابقات معتبر امیدواریم.

وی گفت: برخی‌ها به جای حمایت از تیم شهرداری در فاصله کوتاه تا آغاز این مسابقات آسیایی، اقدام به حاشیه‌سازی برای تیم می‌کنند که نتیجه این اقدامات تخریب روحیه بازیکنان است.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان به شرایط فنی تیمش در آستانه مسابقات آسیایی افزود: تمرینات تیم با قدرت و نظارت کامل و برنامه مستمر کادر فنی ادامه دارد و امیدواریم با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کرده و اعتبار دیگر برای ورزش گلستان و شهر گرگان کسب کنیم.

تیم‌های بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان و شهرداری گرگان، نمایندگان ایران در لیگ برتر باشگاه‌های غرب آسیا هستند.

تیم شهرداری گرگان در اولین مسابقه خود در این رقابت‌ها چهارشنبه - ۳۰ آذر به مصاف الریاضی لبنان خواهد رفت.

مسابقات تیم بسکتبال شهرداری گرگان در تهران برگزار خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha