۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84970216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال آلمان از پیوستن کشورهای بالکان به اتحادیه اروپا

تهران- ایرنا- صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه اعلام کرد که به نفع آلمان و اروپا است تا باقی کشورهای بالکان به اتحادیه اروپا بپیوندند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اولاف شولتس یک روز پیش از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل از احیای مذاکرات عضویت در این بلوک با 6 کشور منطقه بالکان در ماه‌های گذشته و تصمیم برای اعطای وضعیت نامزدی به بوسنی و هرزگوین استقبال کرد.

وی در جریان سخنرانی در صحن پارلمان آلمان همچنین تصمیم برای پیوستن کرواسی به منطقه سفر بدون نیاز به احراز هویت را تحسین کرد و گفت که بلغارستان و رومانی باید به زودی این مسیر را دنبال کنند.

براساس این گزارش اتریش تاکنون جلوی تقاضای دو کشور مزبور برای پیوستن به منطقه موسوم به شنگن را گرفته است.

اتحادیه اروپا دیروز سه‌شنبه با اعطای وضعیت نامزدی به کشور بوسنی و هرزگوین در این بلوک موافقت کرده و انتظار می‌رود این تصمیم توسط رهبران این بلوک در نشست روز پنجشنبه به صورت رسمی تایید شود.

از بین کشورهای منطقه بالکان تاکنون 4 کشور مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو، صربستان و آلبانی وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا را دریافت کرده اند.

فرآیند پیوستن به اتحادیه اروپا می‌تواند سال ها طول بکشد زیرا کشورهای نامزد، اصلاحاتی را اجرا می کنند که باید توسط بروکسل به دقت ارزیابی شوند. همچنین می‌تواند این فرآیند متوقف شود همانطور که درمورد ترکیه نیز صدق کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha