۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84970076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارایه مشاوره‌های پیش از ازدواج به جوانان جدی گرفته شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با تاکید بر توجه به مشاوره‌های پیش از ازدواج در بین جوانان، گفت: متاسفانه این مهم آنگونه که باید و شاید جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در همایش ملی جوانی جمعیت در استان با بیان اینکه واقع بینانه باید گفت قفل فرزندآوری در جامعه صرفا مشکل اقتصادی نیست بلکه بحث فکری، فرهنگی و نگرشی را هم در بر می گیرد، افزود: در گذشته خطاهایی در این زمینه صورت گرفت و متاسفانه یکی از ویژگی های جامعه ما این است که همیشه به دنبال مقصر می گردیم.

وی با بیان اینکه تصور می کنیم وقتی مقصر مساله پیدا شد، تمامی مشکلات برطرف می شود، اضافه کرد: در حال حاضر محققان کشورمان می گویند تا رسیدن به بحران پیری در کشور ۶ سال بیشتر فرصت نداریم که این موضع قطعی و علمی است.

امام جمعه زنجان گفت: اگر در این مدت به طور جدی کار نکنیم و به عبارتی دیگر مانع تراشی انجام دهیم، نمی توان به اقدامات تعیین شده امیدوار بود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه بخشی از موضوع جوانی جمعیت به حوزه متولیان امر در حوزه سلامت و بخش دیگری به قوانین و مقررات مربوط است، ادامه داد: یک بخش دیگر موانع موجود در این زمینه است و در این میان بحث مشاوره های پیش از ازدواج اهمیت زیادی دارد که باید جدی گرفته شود چون ۱۲ ساعت جلسه تعیین شده، کارآیی لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه مشاوره های پیش از ازدواج می تواند به صورت استانی تدوین و ارائه شود، اظهار داشت: باید جامعه شناساسان، روانشناسان و اساتید مشاوره در این خصوص با جدیت وارد میدان عمل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه اتحاد و همبستگی کلید حل مشکلات و موانع پیش روی کشور است، ادامه داد: طی چند سال گذشته مقام معظم رهبری، آژیر خطر پیری جمعیت را برای مسوولان و متولیان امر کشور به صدا در آوردند که در مدت باقیمانده باید با جدیت وارد عمل شد، در غیر این صورت با معضلاتی مواجه می شویم.

وی افزود: اسلام نسبت به ازدواج اهمیت زیادی داده است و هیچ تصمیمی نزد پروردگار محبوب تر از ازدواج نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در این همایش گفت: با توجه به اینکه موضوع جمعیت یک مقوله‌ علمی است، باید مسائل مربوط به آن، به صورت علمی علت‌یابی و رفع ‌شود.

حسن بختیاری اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره در رهنمودهای خود، اقدام برای جوانی جمعیت را نجات کشور از بحران قلمداد کرده‌اند و این موضوع نشان‌ دهنده‌ اهمیت جوانی جمعیت است.

وی با بیان اینکه همایش ملی جوانی جمعیت، مقدمه‌ای برای برگزاری همایشی با عنوان "سیاست‌گذاری‌های جمعیت" در سال آینده است، افزود: هدف اصلی این همایش‌ها، پیگیری هدفمند رهنمودهای مقام معظم رهبری در موضوع جمعیت و عبور از بحران سالمندی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به بیان اقدامات انجام شده در برگزاری همایش ملی جوانی جمعیت پرداخت و گفت: با انتشار فراخوان از اساتید، پزشکان، پیراپزشکان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت به عمل آمد تا مقالات خود را در محورهای عنوان شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی با اشاره به ارسال ۹۱ مقاله به دبیرخانه همایش، خاطرنشان کرد: از بین مقالات ارسالی، ۵۴ مقاله توسط هیات داوران انتخاب و پنج مقاله به عنوان مقالات برتر شناخته شد.

این مسوول با بیان اینکه برخی محتواهای تولید شده در بعضی موضوعات به جای تبلیغ موضوع موجب تخریب آن می‌شود، اظهار کرد: با برگزاری این رویداد تلاش شد از حداکثر ظرفیت هنری برای تولید محتواهای درست و اصولی با موضوع جوانی جمعیت بهره گرفته شود.

به گفته بختیاری، آثار تولید شده در رویداد فرهنگی هنری جوانی جمعیت و طرح نفس توسط دانشگاه خریداری شده و به طور رایگان در اختیار تمام کسانی قرار خواهد گرفت که در سراسر کشور در حوزه جمعیت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی، خاطره‌نویسی و نقاشی با موضوع جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: در تلاشیم از جنبه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجرایی، به راهکارها و فرآیندهای حل بحران جمعیت بپردازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha