آغاز طرح زمستانه در کرمانشاه با آماده‌باش ۱۵۰۰ نیروی امدادی و خدمات‌رسان

کرمانشاه - ایرنا - رزمایش بزرگ طرح زمستانه همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه ۲۳ آذر در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با آماده‌باش ۶۰۰ نیروی راهداری در ۴۶ راهدارخانه مستقر، ۷۸۰ نیروی اورژانس و گشت‌های پلیس راه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در این رزمایش، گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی و کوهستانی بودن استان کرمانشاه هرساله از تاریخ ۲۳ آذر تا ۲۰ اسفند این رزمایش برگزار می شود.

آغاز طرح زمستانه در کرمانشاه با آماده‌باش ۱۵۰۰ نیروی امدادی و خدمات‌رسان
سردار «جمال سلمانی» جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه

سردار «جمال سلمانی» با اشاره به اینکه تحلیل تصادفات در نقاط حادثه خیز استان و گردنه های برف گیر شرایط خاصی را در زمان بارش های برف و باران بوجود می آورد، افزود: از همشهریان استان تقاضا می کنیم در این مدت نهایت همکاری را با نیروهای خدمات رسان و امدادی داشته باشند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که در این مدت و در هر شرایط آب و هوایی شبانه روز برای خدمت رسانی به مردم آماده و پای کار هستند، گفت: با زحمات و تلاش همه دست اندرکاران سال گذشته با کاهش ۱۶ درصدی و ۱۴ نفری تلفات جاده ای جزو استان های برتر کشور بودیم.

سردار سلمانی با اشاره به اینکه اگر احساس مسئولیت همه عزیزان نباشد با توجه به شرایط آب و هوایی شاهد وقوع تصادفات شدیدی در استان خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی مردم شاهد تردد راحت و روان مردم باشیم و سالی بدون تلفات را پشت سر بگذاریم.

۶۰۰ نیرو راهداری در ۴۶ راهدارخانه مستقر شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه مجموعه راهداری در طرح زمستانه آماده خدمت‌رسانی به مردم استان است، گفت: در طرح زمستانه امسال ۶۰۰ نیرو در ۴۶ راهدارخانه با ۴۸۶ ناوگان سبک، سنگین و نیمه‌سنگین به حالت آماده‌باش درآمده و ۲۴ ساعته در راه‌های استان مستقر هستند.

آغاز طرح زمستانه در کرمانشاه با آماده‌باش ۱۵۰۰ نیروی امدادی و خدمات‌رسان

«فریبرز کرمی» در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۶ هزار تن شن و نمک خریداری و در راهدارخانه‌ها و گردنه های استان مستقر شده است تا بتوانیم تردد و عبور و مرور همشهریان را در زمستان امسال تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تابستان نواقص موجود در راهها شناسایی و مرتفع می شوند تا در زمستان مشکلی برای مردم بوجود نیاید افزود: خط‌کشی راه‌ها، نصب تابلو علائم، چاله پرکنی، روکش آسفالت و همچنین نصب جداکننده های ایمنی مانند نیوجرسی در دهانه پل ها و پرتگاه ها هم جهت جلوگیری از حوادث جاده ای انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در سه سال متوالی رتبه اول کاهش تلفات جاده ای را کسب کردیم و امسال هم در کنار پلیس راه رتبه اول ایمنی جاده ها را با رفع نقاط حادثه خیز استان به دست آوردیم، افزود: ۱۰۲ نقطه حادثه خیز شناسنامه دار در استان شناسایی شده بود که از ۲ سال پیش با تخصیص اعتبارات لازم و تمرکز روی آنها توانستیم تا به امروز ۹۲ نقطه حادثه خیز را برطرف و ۱۰ نقطه دیگر هم در حال رفع است.

کرمی در پایان با اشاره به اینکه منظور از رفع نقاط حادثه خیز، رفع موقتی آنها نیست، گفت: رفع نقاط حادثه خیز به صورت هندسی و با احداث زیرگذر و روگذر انجام شده و دائمی است.

آغاز طرح زمستانه در کرمانشاه با آماده‌باش ۱۵۰۰ نیروی امدادی و خدمات‌رسان
«فریدون حاتمی» معاون فنی و عملیات اورژانس استان کرمانشاه

۷۸۰ نیروی عملیاتی اوژانس در طرح زمستانه آماده باش هستند

معاون فنی و عملیات اورژانس استان کرمانشاه هم در حاشیه این رزمایش و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۹ پایگاه جاده ای، ۳۱ پایگاه شهری با ۹۵ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه بالگرد با ۷۸۰ نیروی عملیاتی در این مدت مشغول خدمت رسانی به مردم استان هستند.

«فریدون حاتمی» از ارائه آموزش های لازم همزمان با فصل سرما در استان خبر داد و گفت: پایگاه های امدادرسانی زمستانی بازدید، پایش و نیازمندی های آنها برطرف شده تا با ارتقا کیفیت پایگاه ها، شاهد بروز کمترین مشکل برای مردم باشیم.

در این رزمایش رژه خودرویی دستگاه های خدمات رسان در طرح زمستانه برگزار شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

آغاز طرح زمستانه در کرمانشاه با آماده‌باش ۱۵۰۰ نیروی امدادی و خدمات‌رسان

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha