آمریکا: اعضای ناتو با کمبود شدید سلاح روبرو هستند

تهران- ایرنا- «جولیان اسمیت» نماینده دائم آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی سه‌شنبه گفت که اعضای ناتو بدنبال جنگ اوکراین با کمبود شدید سلاح روبرو شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، اسمیت در سخنانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل آمریکا اعلام کرد که ناتو در حال همکاری با صنایع و سازندگان تجهیزات نظامی است تا این کمبود رفع شود.

وی گفت: کشوری مثل استونی کمک‌های امنیتی زیادی به اوکراین ارائه داده است. چنین کشورهایی با کمبود بسیار شدیدی مواجه شده‌اند.

اخیرا یک رسانه آمریکایی گزارش داد که دستکم ۲۰ عضو ناتو بدلیل کمک تسلیحاتی به اوکراین با کاهش ذخایر نظامی روبرو شده‌اند.

در همین حال، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که جنگ اوکراین زنگ خطر را در مورد توانایی‌های نظامی اروپا به صدا درآورد.

وی با اعتراف به اینکه جنگ در اوکراین و ارسال سلاح به این کشور باعث شده است تا انبارهای تسلیحاتی اروپایی‌ها تخلیه شود، گفت:  در حالی که جنگ متعارف به قلب اروپا بازگشته است، متوجه شدیم که قابلیت دفاعی قاطع نداریم تا بتوانیم در مقابل تهدیدهای شدیدتری که پیش روی قاره اروپا است، از خودمان دفاع کنیم.

بورل افزود: در حالی که به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم باید با هم سرمایه‌گذاری بیشتری برای آماده‌سازی ارتش‌های اروپایی در مقابل دنیای خطرناک‌تر انجام بدهیم.

مسکو ارسال سلاح به اوکراین را محکوم کرده و هشدار داده است که چنین محموله‌هایی اهداف مشروع به شمار می‌آیند و روسیه می‌تواند به آنها حمله کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha