جذب نیروهای بومی باید در اولویت صنایع جوین خراسان رضوی باشد

سبزوار - ایرنا - فرماندار جوین گفت: این شهرستان از قطب‌های صنعتی غرب خراسان رضوی است که در صورت جذب و به‌کارگیری بیشتر نیروهای بومی، نرخ بیکاری جوانان آن کاهش چشمگیری خواهد یافت.

علی سامقانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارخانه های فولاد، اسید سیتریک و ماشین‌های الکتریکی جوین در کنار مجموعه کشت و صنعت، بخشی از ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی شهرستان جوین است.

وی افزود: بخش عمده ای از نیروهای فعال در صنایع شهرستان جوین غیربومی و از شهرستانهای همجوار هستند که در صورت توجه بیشتر نسبت به استفاده از جوانان منطقه، بیکاری در جوین به حداقل می رسد.

فرماندار جوین گفت: هم اینک یکی از مطالبات بحق مردم و جوانان جوینی، استخدام دانش‌آموختگان دانشگاهی و نیروی‌های بومی در صنایع شهرستان است.

سامقانی با اشاره به ظرفیت صنایع جوین و اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر در این مجموعه ها، افزود: کارخانه فولاد در این شهرستان با ظرفیت احیای مستقیم ۸۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال در حکم آباد جوین قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین کارخانه اسید سیتریک جوین در زمینه تولید انواع شوینده، پاک کننده ها و مواد نگهدارنده بزرگترین مجموعه تولید اسید سیتریک در خاورمیانه است.

فرماندار جوین گفت: شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین نیز که در سال های اخیر اقدام به ساخت الکتروموتورهای مورد نیاز وزراتخانه‌ها و واحدهای تولیدی کشور کرده، آمادگی تولید هر نوع الکتروموتور مورد نیاز کشور را دارد.

نقاب مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha