۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84968842
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اصناف متخلف استان سمنان ۲۲۲ میلیارد تومان جریمه شدند

سمنان- ایرنا- معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: اصناف استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان ۲۲۲ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان به خاطر تخلفات جریمه شدند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان بیان کرد: طی این مدت ۲ هزار و ۳۵۷ مورد پرونده تخلف شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، فروش و نگهداری کالای قاچاق، تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی از انجام ۳۹ هزار و ۲۴۶ مورد بازرسی در هشت ماهه امسال خبر داد و افزود: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفت.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان گفت: در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری این اداره کل به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شد تعداد ۲ هزار و ۶۲۲ مورد تخلف ثبت شد.

یحیایی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار،کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه های اداره کل صمت است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این اداره کل اعلام کنند.

استان سمنان حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha