۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱:۱۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84968550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس پارلمان سوریه: توطئه‌ها علیه دمشق به دلیل حمایت از فلسطین است

تهران- ایرنا- رئیس پارلمان سوریه دوشنبه شب در دیدار و گفت وگو با رئیس شورای ملی فلسطین گفت که توطئه سال‌های گذشته علیه این کشور، به دلیل حمایت از فلسطین بوده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «حموده صباغ» در دیدار با «روحی فتوح» رئیس شورای ملی فلسطین و هیأت همراه، گفت: توطئه و جنگ علیه سوریه در سال‌های گذشته ناشی از مواضع اصولی و قاطع این کشور در قبال آرمان فلسطین و حقوق ملت فلسطین برای بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی و ایجاد کشوری مستقل با پایتختی قدس است.

وی همچنین بر اهمیت تقویت همکاری‌های دو مجلس برای خدمت به آرمان‌های دو ملت برادر و حمایت از اهداف عادلانه آنها در محافل منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

رئیس پارلمان سوریه افزود که دمشق از ملت فلسطین برای تحقق آرمان خود حمایت و به آنها کمک می‌کند.

از سوی دیگر رئیس شورای ملی فلسطین از پایدرای و مقاومت مردم و ارتش سوریه در مقابله با جنگ تروریستی که حاکمیت و تمامیت ارضی کشورشان را هدف قرار داده است، قدردانی کرد.

وی پیروزی سوریه بر تروریسم را پیروزی فلسطین و ملت عرب و شکست پروژه خاورمیانه بزرگ و مقدمه‌ای برای ساختن نظم جهانی چند قطبی جدید دانست.

فتوح در ادامه به نقش فعال سوریه در حمایت از وحدت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت که این کشور در طول تاریخ حامی اصلی فلسطین بوده و با آوارگان فلسطینی در داخل خاک خود به عنوان یک شهروند سوری رفتار کرده و فداکاری‌های بزرگی برای آنان انجام داده است.

رئیس شورای ملی فلسطین همچنین بر ضرورت تعمیق و تقویت همکاری‌های مشترک بین دو کشور به ویژه در مسائل پارلمانی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha