۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84968159
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بوگدانف: برای انصراف ترکیه از حمله زمینی به سوریه پیشرفت حاصل شد

تهران - ایرنا - نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی گفت، پیشرفت‌هایی در صرف نظر کردن ترکیه از حمله زمینی به سوریه حاصل شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «میخائیل بوگدانف» امروز دوشنبه با بیان اینکه مسکو همچنان به متقاعد کردن ترکیه برای‌ عدم آغاز عملیات زمینی در سوریه ادامه می‌دهد تاکید کرد که موفقیت‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه تماس‌ها همچنان ادامه دارد، به خبرنگاران گفت: هنگامی که عملیات زمینی آغاز نشده است بدان معناست که موفقیت‌هایی وجود دارد و ما تماس‌ها را ادامه خواهیم داد.

نیروهای ترکیه علاوه بر اعلام حمله به شهر عین العرب (کوبانی) و همچنین در شمال عراق از ۲۰ نوامبر با پشتیبانی هوایی با ادامه حملات موشکی و توپخانه‌ای در شمال سوریه شاخه سوری حزب کارگران کردستان (PKK) که فعالیت آن در ترکیه غیر قانونی است را هدف قرار داده اند. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

همزمان با جدی شدن تهدیدهای مقامات آنکارا مبنی بر احتمال انجام حملات زمینی به سوریه، رسانه‌های ترکیه دیروز اعلام کردند که امروز (یکشنبه - ۲۰ آذر) اردوغان به همراه شورای امنیت ملی این کشور انجام چنین عملیاتی را بررسی می‌کند.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha