اولین دانشجوی خارجی از دانشگاه محقق اردبیلی فارغ‌التحصیل شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از فارغ‌التحصیلی اولین دانشجوی شهریه‌پرداز خارجی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مشاوره توانبخشی از این مرکز علمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل چمنی روز دوشنبه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروز ابراهیم عبدالله آسوکوتی اهل کشور نیجریه از این دانشگاه به عنوان نخستین دانشجوی شهریه‌پرداز خارجی فارغ التحصیل شد و برنامه‌ریزی و تلاش برای جذب دانشجوی خارجی و تامین زیرساخت‌های لازم در این دانشگاه ادامه دارد.
وی توجه به دیپلماسی علمی در کشور و دانشگاه محقق اردبیلی را بسیار مهم دانست و افزود: ایران از سطح بالایی در حوزه علم و فناوری و ظرفیت دانشگاهی مناسب برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و می‌تواند به‌ عنوان یکی از مقاصد جدی تحصیل دانشجویان خارجی تلقی شود.
چمنی با اشاره به مزایای جذب دانشجوی خارجی، تصریح کرد: حضور دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ما برای توسعه نفوذ فرهنگی و علمی و معرفی توانمندی ‌های داخلی به سایر کشورها موثر است.
رضوان شاددل رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گسترش همکاری‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و نیجریه را مفید دانست و از جذب ۱۲ دانشجوی خارجی جدید از کشورهای همسایه برای تحصیل در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
در پایان این جلسه، عبدالله آسوکوتی دانشجوی نیجریایی از ۲ سال تجربه تحصیل و زندگی در دانشگاه محقق اردبیلی سخن گفت و مدرک تحصیلی خود را از دست سرپرست این دانشگاه دریافت کرد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.
این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha