چهار هزار نفر از بسیجیان به ارتفاعات آوزین در گیلانغرب صعود کردند

قصرشیرین- ایرنا- همزمان با بیستم آذرماه سالروز عملیات غرور آفرین مطلع الفجر، صعود سراسری چهار هزار نفری بسیجیان به ارتفاعات آوزین شهرستان گیلانغرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه در آیین گرامیداشت عملیات مطلع الفجر و شهدای گرانقدر این عملیات در جمع رزمندگان، بسیجیان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسوولان و قشرهای مختلف مردم با تجلیل از رشادت های مردمان این خطه در هشت سال دفاع مقدس، گفت: گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور با مردمانی سلحشور، ۷۵۰ شهید گرانقدر تقدیم انقلاب کرده است.

«بهمن امیری‌مقدم» افزود: مردان و زنان شجاع و دلاور گیلانغربی در زمان هشت سال دفاع مقدس با رشادت و جانفشانی در برابر عراقی ها جنگیدند و شهر را خالی نکردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی جایگاه بسیار والایی در دنیا دارد و امروز دشمنان با تمام توان به دنبال تخریب این جایگاه ممتاز هستند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: زمان آن فرارسیده که به شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" عمل کنیم و همه تحت رهبری ولی امر مسلمین در برابر جهان کفر بایستیم و به عنوان سرباز ایشان در خط مقدم دفاع از ولایت و رهبری باشیم.

امیری‌مقدم ادامه داد: پشتیبانی مالی شبکه های معاند و برانداز بر عهده آمریکا و عربستان است و با پول این کشورها روزانه هزاران دروغ بر علیه کشورمان منتشر می‌شود که در این جنگ رسانه ای ناجوانمردانه و نابرابر، بر همگان واجب است که در قالب جهاد تبیین به روشنگری بپردازند.

چهار هزار نفر از بسیجیان به ارتفاعات آوزین در گیلانغرب صعود کردند

او در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: دولت مردمی در شرایط بسیار سخت تحریم و فشار اقتصادی، با اتکا به توان جوانان انقلابی در حال اداره مناسب کشور و حل مشکلات موجود است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: باید همه با اتحاد و همبستگی برای توسعه کشور و استان کرمانشاه تلاش کنیم و اجازه ندهیم دشمنان در میان ما تفرقه ایجاد کنند.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: آینده ایران اسلامی به برکت خون شهدا و پشتیبانی این مردم ولایتمدار، بسیار روشن و درخشان است و کوچکترین هراسی از اوباشی گری‌های عده‌ای فریب خورده نداریم.

امروز همچنین با حضور استاندار ۸۳ طرح عمرانی شامل اجرای طرح هادی و بهسازی معابر در ۸۳ روستا و روکش آسفالت ۳۲ کیلومتر از راه های شهرستان گیلانغرب افتتاح و به بهره برداری رسید که برای اجرای این طرح ها ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات بنیاد مسکن و دهیاری ها هزینه شده است.

عملیات مطلع الفجر

عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ هشت سال دفاع مقدس در غرب کشور بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد. در این عملیات که در ۲۰ آذر ۱۳۶۰ با رمز مبارک یا مهدی (عج) اجرا گردید علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از ۳۰ کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و ۳۰ روستا نیز در این مناطق نیز آزاد شد.

۲ هزار و ۱۵۰ کشته، زخمی و اسیر با انهدام بخش قابل توجهی از تجهیزات و ادوات دشمن از دیگر دستاوردهای این عملیات بزرگ بود.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه که در دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۲۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

چهار هزار نفر از بسیجیان به ارتفاعات آوزین در گیلانغرب صعود کردند

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha