۱۶ اثر صنایع‌دستی استان سمنان مهر اصالت ملی دریافت کرد

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۶ اثر صنایع دستی استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه به رسانه ها افزود: ۲۸ اثر صنایع‌دستی استان در ششمین دوره جلسات داوری مهر اصالت ملی شرکت کرد و بیشتر از نیمی از این آثار موفق به دریافت این نشان ملی شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ۱۶ اثر فاخر استان شامل سفال و سرامیک، گره چینی، مسگری، چنگوم‌سازی، تولیدات چرم دست‌دوز، چاپ قلمکار، و دست‌بافته‌های سنتی، بعد از داوری، به لحاظ کیفیت و اصالت در طراحی و حفظ ارزش‌های فرهنگی مهر اصالت تولید دریافتم کردند.

وی گفت: در این دوره مریم صفانیا در رشته گره چینی، هوتن نجفی هاشمی در رشته سفال سنتی لعاب‌دار، فرتاش فریبرز در رشته سفال سنتی لعاب‌دار و سید امین طاهری در رشته مسگری، موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند.

سلطانی پور ادامه داد: علی‌اکبر ترحمی در رشته ساخت ساز سنتی، زهره‌سادات حسینی مبین در رشته تولیدات چرم دست‌دوز، سیده معصومه شاهچراغ در رشته چاپ قلمکار و سید حسن متولیان در رشته چنگوم، موفق به دریافت این نشان ملی شدند.

وی گفت: خیرالنساء صمدیان در رشته شماره‌دوزی ابریشم، محمداسماعیل صبوری در رشته پارچه‌های دست‌بافته و سیده فاطمه خادمیان در رشته پارچه‌بافی سنتی و دست‌بافته سنتی، از دیگر هنرمندان استان هستند که در این دوره موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع‌دستی در این استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴ اثر صنایع‌دستی استان سمنان مهر اصالت ملی و بین‌المللی گرفته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha