۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84967020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: همکاری‌های اقتصادی زنجان و برزیل تقویت شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: امیدواریم ارتباط میان بخش‌های خصوصی این استان و کشور برزیل تقویت شود که توسعه همکاری‌های اقتصای میان دوطرف، افزایش تعاملات فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز یکشنبه در دیدار با سفیر برزیل در ایران و تعدادی از فعالان اقتصادی این کشور، در جمع خبرنگاران، افزود: دولت به عنوان تسهیلگر بین فعالان اقتصادی عمل می‌کند و بر همین اساس در حال مذاکره با تجار استان و کشور برزیل هستیم و به همین منظور جلساتی نیز در اتاق بازگانی زنجان با بخش خصوصی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های مختلف، فرصتی مناسب برای نمایش توانمندی های استان در برزیل است، اظهار داشت: قرار شده است تا بانک اطلاعاتی از شرکتها، تجار و زمینه های کاری آنها تهیه و بین اتاق بازرگانی مشترک زنجان و برزیل مبادله شود تا فعالان اقتصادی و بازرگانان در این خصوص شناخت بیشتری داشته باشند.

افشارچی استفاده از ظرفیت ماشین های معدنی کشور بزریل را برای استان زنجان مغتنم شمرد و تصریح کرد: زنجان در بخش معدن به ماشین آلات نیاز دارد که بزریل می تواند تامین کننده آن باشد.

وی برزیل را کشوری قوی و در حال توسعه خواند و افزود: برزیل هفتمین کشور تولید کننده گوشت و مرغ در جهان است.

افشارچی با اشاره به مزیت های نسبی استان زنجان، تاکید کرد: ما می توانیم صادر کننده آب میوه، کشمش، خشکبار، صنایع دستی، صنایع معدنی و نساجی باشیم و در حوزه الکترونیک نیز پتانسیل های خوبی داریم.

استاندار زنجان گفت: امیدواریم ارتباط خوبی بین بخش های خصوصی زنجان و برزیل برقرار شود که زمینه ای برای جذب گردشگر برای زنجان و برزیل خواهد بود.

در این نشست، راهکارهای تسهیل تعاملات اقتصادی فعالان بخش خصوصی این استان با تجار و بازرگانان کشور برزیل بررسی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha