اعتراض شدید مسکو به فنلاند پس از توهین به پرچم روسیه

تهران- ایرنا- مسکو مراتب اعتراض رسمی خود را به دولت فنلاند در پی آتش زدن پرچم روسیه توسط گروهی از تظاهرکنندگان فنلاندی در روز استقلال این کشور، اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای شبکه راشاتودی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعتراض رسمی خود را به مقام‌های فنلاندی به دلیل آنچه اقدام غیرقابل قبول و بی‌سابقه و توهین به نماد ملی روسیه دانست، ارائه کرد.

این اعتراض در پی اقدام گروهی از تظاهرکنندگان فنلانی که هفته گذشته به مناسبت روز استقلال فنلاند تجمع کرده و پرچم روسیه را آتش زده بودند صورت گرفت.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گروهی که به نظر می‌رسد در تجمعات جشن استقلال فنلاند حضور دارند پرچم کشور روسیه را آتش می‌زنند. بر اساس این گزارش در این تصاویر همچنین شعارهای توهین‌آمیز علیه روسیه نیز شنیده می‌شود.

مسکو در این بیانیه علاوه بر اینکه برخورد قانونی با عاملان این جنایت را از دولت فنلاند خواستار شد،‌ از مقام‌های فنلاندی خواست تا در راستای پیش‌گیری افراط گرایانه اقدام کنند.

مقام‌های فنلاند هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

اعتراض شدید مسکو به فنلاند پس از توهین به پرچم روسیه

فنلاند روز استقلال خود را در ۶ دسامبر (۱۵ آذر) به عنوان روزی که به طور رسمی استقلال خود را از امپراتوری روسیه در سال ۱۹۱۷ پس از انقلاب بلشویکی اعلام کرد، جشن می‌گیرد.

این کشور اروپایی که حدود یک‌هزار و ۳۴۰ کیلومتر مزر مشترک با روسیه دارد بعد از دهه‌ها بی‌طرفی نظامی، در ماه مِه (اردیبشهت/خرداد) به همراه سوئد و به دلیل مسائل امنیتی ناشی از درگیری‌ها در اوکراین برای عضویت در ناتو درخواست داد.

در این میان، مسکو درباره الحاق سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خاطر نشان کرد که این عضویت به امنیت اروپا کمکی نخواهد کرد. روسیه همچنین اعلام کرد که در صورت تایید عضویت این دو کشور آرایش نظامی نیروهایش در مناطق شمالی را تغییر می‌دهد.

هفته گذشته سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه نیز هشدار داد که غرب به جای تامین امنیت جمعی در اروپا در حال ایجاد خطوط حائل میان بخش‌های مختلف این قاره است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha