دیپلمات روس: ادعاهای آمریکا درباره رفع تحریم‌ها فریب است

تهران – ایرنا – معاون وزیر امورخارجه روسیه ادعاهای آمریکا درباره رفع تحریم‌ها را فریب خواند و گفت: اظهارات مقامات این کشور مبنی بر لغو تحریم‌های روسیه بسیار مبهم است و نمی‌توان آن را جدی گرفت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه شنبه شب تصریح کرد، واضح است که ایالات متحده با اجماع دو حزبی ضد روسی خود، تحریم‌ها را بدون توجه به هرگونه تحولی لغو نخواهد کرد.

وی افزود: در مورد احتمال لغو تحریم‌ها در صورت یافتن راه حلی در مورد اوکراین، ما چندین اظهار نظر علنی غیر ممکن از مقامات دولت آمریکا در این مورد شنیده‌ایم، اما باید دانست که آنها در جریان میزگردی با عنوان «روسیه و ایالات متحده: محدودیت‌های رویارویی چیست؟» گفتند که حذف دائمی محدودیت‌ها منوط به پیروی روسیه از برخی خواسته‌های غیرواقعی واشنگتن درباره اوکراین است. بنابر این نمی‌توان این اظهارات را جدی گرفت.»

این دیپلمات تاکید کرد که روسیه برای مدت طولانی تحریم بوده است، عملاً از سال ۱۹۴۹، زمانی که بلوک غرب کمیته هماهنگی برای کنترل صادرات چندجانبه معروف به COCOM، را برای محدود کردن صادرات کالاها و فناوری‌های استراتژیک به اتحاد جماهیر شوروی ایجاد کرد.

او ادامه داد: «در سال ۱۹۷۴ اصلاحیه تبعیض آمیز جکسون وانیک به تصویب رسید. این قانون تا سال ۲۰۱۲ لغو نشد، اما بلافاصله پس از آن قانون ماگنیتسکی توسط ایالات متحده تصویب شد.»

ریابکوف گفت: «واضح است که ایالات متحده با اجماع دو حزبی ضد روسی خود، صرف نظر از هرگونه تحولات آتی، تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد. اساساً، همراه با کنترل رسانه‌های خبری جهانی، تحریم‌ها یکی از معدود اهرم‌های فشار غربی‌ها بر جهان خارج هستند که می‌توانند ناراحتی‌های خاصی را برای ما ایجاد کنند، اما نمی‌توانند بر سیاست‌های ما، از جمله پیشرفت نیروهای نظامی‌مان تأثیر بگذارند.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha