۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84966419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید اهالی استان المهره یمن بر مقابله با متجاوزان

تهران- ایرنا- یکی از رهبران و شیوخ برجسته استان المهره یمن در سخنانی بر مقابله اهالی این استان با ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و امارات تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رسانه‌های یمن، "شیخ علی سالم الحریزی" از رهبران برجسته استان المهره یمن با اشاره به تحرکات مشکوک مزدوران وابسته به ابوظبی و ریاض در این استان برای تسهیل غارت منابع نفتی یمن تاکید کرد: ما هرگونه حمله از سوی شبه نظامیان را از طرف امارات و عربستان می‌دانیم.

وی گفت: مردم المهره از ابتدای ورود اشغالگران به استان با طرح‌های آنها مقابله کرده‌اند.

الحریزی خاطرنشان کرد: ما تسلیم نخواهیم شد و با جان و خون از خاک کشورمان دفاع خواهیم کرد و عزم آزادی میهن کرده‌ایم.

استانهای جنوبی یمن چند ماهی است که شاهد موج جدیدی از درگیری بین شبه نظامیان مزدور سعودی و اماراتی است. برخی تحلیلگران این درگیریها را در راستای تلاش ریاض و ابوظبی برای یک دست کردن این مزدوران و در عین حال رقابت بر سر تقسیم این استانها برای چپاول ثروتهای نفتی آنها درسایه بحران جهانی انرژی می دانند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha