بیش از ۹۰ درصد راه‌های استان اردبیل زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد

اردبیل - ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد از راه های ار تباطی این استان زیرپوشش امواج تلفن همراه و اینترنت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهریار سرداری در جلسه شورای ای سی تی استان اردبیل که در فرمانداری خلخال برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: تبدیل و ارتقای سیستم‌های ۲G اینترنت به ۳G و ۴G در سطح راه‌های ارتباطی پرترافیک استان اردبیل در دستور کار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه فاصله شاخص برخورداری مردم این استان از تلفن ثابت ،تلفن همراه و اینترنت به شاخص کشوری نزدیک است، گفت: با اجرا و تکمیل پروژه‌های زیرساخت ارتباطی در دست اجرا به شاخص کشوری خواهیم رسید.

وی گفت: با نصب و راه اندازی سامانه‌های تقویت امواج تلفن همراه از جمله مسیر ارتباطی خلخال به فیروز آباد وسرچم در شهرستان خلخال تمام مسیرهای ارتباطی اردبیل به جنوب استان، تحت پوشش کامل آنتن تلفن همراه قرار می‌گیرند.

سرداری با بیان اینکه افزایش قیمت تجهیزات مخابراتی در کشور از جمله موانع پیش روی ایجاد و راه اندازی سامانه‌های ارتباطی تلفن همراه و اینترنت در مناطق مختلف روستایی استان اردبیل است، اظهار کرد: راه اندازی شبکه فیبر نوری خانگی را برای ارتقا سطح اینترنت خانگی در استان آغاز شده است واین طرح تا پایان دولت سیزدهم به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم با پوشش کامل مسیرهای ارتباطی جنوب استان، مشکلات ارتباطی در این مناطق را هر چه سریعتر مرتفع کنیم، گفت: با برق‌رسانی به دو آنتن BTS در مسیر راه اصلی خلخال به فیروز آباد که با هزینه کرد ۳۵ میلیارد ریال در حال اجرا است، بزودی سرتاسر این مسیر به طور کامل تحت پوشش امواج تلفن همراه قرار خواه گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۹ روستای شهرستان خلخال فاقد پوشش تلفن همراه هستند که تا پایان سال‌جاری ۱۶ روستای شهرستان خلخال زیر پوشش امواج تلفن همراه اینترنت قرار می‌گیرند.

سرداری افزود: راه‌اندازی تجهیزات دریافت امواج تلفن همراه و همچنین بهره‌مندی اهالی ۱۶ روستای خلخال از خدمات اینترنت در صورتی امکان‌پذیر خواهد شد که تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و در اختیار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط تلفن ثابت ۳۲ روستای خلخال و ۱۰ روستای کوثر در جنوب استان اردبیل به علت سرقت سیم‌های مسی تلفن قطع شده است، خاطرنشان کرد: برای پایان دادن به مشکل قطع ارتباط تلفنی تلفن‌های ثابت روستایی، نیازمند توسعه شبکه فیبر نوری خلخال به طول ۲۶۵ کیلومتر هستیم که در صورت تأمین اعتبار و اجرای این پروژه، در آینده قطعی تلفن ثابت در سطح واحدهای مسکونی روستاهای خلخال نخواهیم داشت.

همچنین در این جلسه مهران ناظر سرپرست اداره کل پست استان اردبیل از اجرای طرح پلاک کوبی کد پستی ده رقمی در سطح مناطق شهری وروستایی فاقد این پلاک خبر داد و افزود: هزینه اجرای این طرح در شهرها به عهده شهرداری‌ها ودر روستاها بر عهده دهیاری‌ها خواهد بود.

سید جواد یحیی زاده فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه با اشاره به فقدان زیرساخت‌های ارتباطی در ۳۹ روستای شهرستان خلخال مردم را رنج می‌دهد، از عدم اجرای مصوبات سفر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقاد کرد و گفت: در ۲ سال اخیر به ویژه در ایام آموزش در فضای مجازی، اهالی روستاهای فاقد زیر ساخت ارتباطی این شهرستان با مشقات فراوان روبه‌رو بودند.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان مخابرات شهرستان خلخال از جمله سرقت کابل‌های خطوط تلفن ثابت روستایی ،سیم های اویزان ،تیرهای سقوط کرده و قطع ارتباط تلفنی ده‌ها روستای این شهرستان به علت سرقت سیم‌های تلفن تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط و زیرساخت‌های ارتباطی در دنیا حرف اول را می‌زند و زیبنده شهرستان خلخال و روستاهای آن نیست که از این نعمت بزرگ بی‌بهره باشند.

فرماندار خلخال گفت: هم اکنون راه‌های ارتباطی مرکز شهرستان با مراکز بخش شاهرود، شهر کلور مرکز بخش خورش‌رستم، شهر هشجین و سه راهی فیروزآباد واقع در مسیر راه ارتباطی خلخال به سرچم، راه های ارتباطی این شهرستان با استان همسایه گیلان فاقد پوشش تلفن همراه بوده و این امر همواره موجب بروز مشکل برای مسافران و سرنشینان خودروهای عبوری از این محورها به ویژه در مواقع حوادث رانندگی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha