پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال در استان سمنان از ۲۸۰ میلیارد تومان فراتر رفت

سمنان- ایرنا- مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ امسال به صنایع این استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی تشنه دل روز شنبه به رسانه ها ابراز داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون بیش از ۲۸۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تولید و اشتغال ( بند الف تبصره ۱۸) به ۲۶ واحد صنعتی استان پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات توسط چهار بانک عامل آینده ، صنعت و معدن ، توسعه تعاون و ملت به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

مدیرکل صمت استان سمنان اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ واحد تولیدی صنعتی استان جهت دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به ارزش بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان به بانکهای عامل معرفی شدند.

تشنه دل با اشاره به حمایت ها ، تلاشها و پیگیریهای دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل برای کمک به تولیدکنندگان، اظهار داشت: یکی از راهکارهای رونق تولید و خروج از رکود ، تزریق منابع مالی به بخشهای مولد اقتصادی است و حفظ و ایجاد اشتغال از دیگر بخشهای خروج از رکود است.

یکهزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی استان سمنان برای ۵۶ هزار نفر اشتغالزایی داشته اند و طبق آمارها، بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

به همت دولت سیزدهم در استان سمنان ۴۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته اند که برای یکهزار و ۷۲۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha