سن باروری زنان در خراسان رضوی افزایش یافته است

مشهد- ایرنا- استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سن باروری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به ۴۵ سال افزایش یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فریده اخلاقی افزود: این در حالی است که در گذشته سن باروری بانوان در این استان بین ۱۸ تا ۳۵ سال بود.

وی ادامه داد: هم اکنون با وجود آزمایش‌های تشخیصی پیشرفته و مراقبت‌های دوره‌ای از زنان، سن باروری افزایش یافته است که این موضوع به دلیل اهمیت فرزندآوری برای زوجینی است که با تاخیر بیشتری ازدواج می‌کنند.

پیشرفت قابل توجه طب مادر و جنین

رییس بیمارستان ام البنین مشهد با تاکید براین که هم اینک طب مادر و جنین پیشرفت کرده است گفت: بانوان نگران بارداری خود در سنین بالاتر نباشند چرا که با مراقبت‌های بهداشتی و درمانی جدی‌تر آنها نیز می‌توانند صاحب فرزند شوند و هیچ منعی برای فرزندآوری در سنین بالا وجود ندارد.

اخلاقی با بیان اینی که اگر بانویی مبتلا به بیماری باشد و یا تحت درمان دارویی باشد نیز می‌تواند صاحب فرزند شود افزود: در چنین شرایطی مادر فقط با پزشک زنان و زایمان رو به رو نیست بلکه تیمی از پزشکانی که فرد تحت درمان آنهاست در دوران بارداری فرد را برای یک بارداری سالم و زایمان ایمن همراهی می‌کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که در سنین بالاتر ازدواج می‌کنند نباید وقفه‌ای برای باروری خود ایجاد کنند بلکه باید سریعتر فرزندآوری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha