نخستین جشنواره ملی ایده پردازی در حوزه فناوری اطلاعات سلامت در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- نخستین جشنواره ملی ایده پردازی در حوزه فناوری اطلاعات سلامت با حضور پژوهشگران و متخصصان این حوزه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، مدیریت توسعه فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با حمایت بنیاد ملی نخبگان، انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی و انجمن تولید و صادرکنندگان خراسان رضوی برگزار شده است.

دکتر حسین باقری با بیان این که این جشنواره از بیستم آبان ماه سال جاری فراخوان داده بود افزود: ۲۰۰ ایده که ۱۰۰ مورد آن از پژوهشگران دیگر استان های کشور بوده است به بخش داوری این جشنواره ارسال شد.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات در توسعه و ارتقای خدمات مرتبط با سلامت از اهداف این جشنواره است که با محوریت سیستم های تصمیم یار هوشمند، آموزش هوشمند سلامت، اپلیکیشن های خود مراقبتی، هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور بر پا شده است.

مدیریت توسعه فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۰ مورد از مجموع ایده های دریافت شده به عنوان طرح های برتر انتخاب شده اند و در نهایت سه ایده به عنوان آثار برتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

باقری با بیان این که این گونه جشنواره ها فرصت مناسبی برای فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی است افزود: حمایت از طرح و ایده های برتر از قبیل تجاری سازی طرح ها، امور شتاب‌دهی و مشاوره های تخصصی در جهت تولید نیز از دیگر اهداف این جشنواره بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha