انتشار مقاله‌ عضو هیات علمی دانشگاه علم‌وصنعت در نشریه معتبر Nano Energy

تهران- ایرنا- مقاله‌ عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران با عنوان «کاربرد اَبَرسازه‌های شبکه‌ای با واحد جداشده در ازدیاد برداشت انرژی ارتعاشی محلی» در نشریه معتبر Nano Energy منتشر شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، دانشگاه علم و صنعت روز شنبه اعلام کرد: دکتر داود یونسیان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن و معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه در سال ۲۰۲۲، با همکاری دانشجویان آزمایشگاه تحقیقاتی خود موفق به انتشار مقاله‌ای با عنوان «کاربرد ابرسازه های شبکه ای با واحد جدا شده در ازدیاد برداشت انرژی ارتعاشی محلی» در نشریه بین المللی Nano Energy شدند.

این مقاله تحت عنوان Defected meta-lattice structures for the enhanced localized vibrational energy harvesting» در نشریه Nano Energy با ضریب تاثیر ۱۹.۰۷ منتشر شده است.

این نشریه معتبر، مقالات تئوریک و آزمایشگاهی در حوزه های کاربرد نانومواد و نانوابزار در تولید، تبدیل و ذخیره سازی انرژی را به چاپ می رساند و سایت اسکور (Citescore) ۲۷.۷ را داراست و توسط انتشارات ELSEVIER به چاپ می رسد.

تیم تحقیقاتی یونسیان در یک سری تحقیقات تئوریک و آزمایشگاهی پیوسته از سال ۲۰۲۰ کاربرد اَبَرمواد و اَبَرساختارهای گوناگون در ازدیاد برداشت انرژی ارتعاشی و اکوستیکی توسط ترانسدیوسرهای پیزوالکتریک را مورد مطالعه قرار داده و بیش از ۱۰ مقاله را در این حوزه تخصصی به چاپ رسانده اند.

در این تحقیق اخیر یک واحد کریستال فونونیک جدید جهت هدایت امواج ارتعاشی در یک ورق مرتعش به سوی یک نقطه کانونی پیشنهاد شده است. در نقطه کانونی طراحی شده نیز سه مدل ابرساختار آگزتیک جدید به عنوان تقویت کننده توان ترانسدیوسر پیزوالکتریک طراحی و پیشنهاد شده است.

مدل‌سازی‌های انجام شده در نرم افزارهای مالتی فیزیکس با تست های آزمایشگاهی صحت سنجی شده و کارایی الگوهای پیشنهادی در عمل اثبات شد و ضریب تقویت برداشت بین ۱.۲۹ تا ۵.۲۶ برای طرح‌های مختلف به دست آمد.

کاربرد عملی این تحقیق فراهم آوردن سازوکار لازم برای شبکه حسگرهای خود توان در پایش سلامت سازه های مرتعش است.

انتشار مقاله‌ عضو هیات علمی دانشگاه علم‌وصنعت در نشریه معتبر Nano Energy

لینک مقاله:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S۰۰۰۱۸۶۸۶۲۲۰۰۰۰۱X#f۰۴۷۵

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha