۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای کشاورزی همدان مصوب شد

همدان- ایرنا - مدیر برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به استان (مرداد ماه امسال) برای برنامه‌ها و فعالیت های بخش کشاورزی و توسعه‌ای استان مصوب شد.

«احمد قدیمی» روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: جهاد کشاورزی استان برای سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان طرح های کشاورزی و بهره برداری معرفی کرده بود.

وی اظهار داشت: از مجموع اعتبار درنظر گرفته شده برای بخش کشاورزی استان همدان در سفر رییس جمهور تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

قدیمی ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده و اختصاص یافته برای بخش کشاورزی استان همدان از سه منبع اعتبارات استانی، سازمان جهاد کشاورزی و برنامه و بودجه استان همدان است.

مدیر برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مهمترین اولویت برای هزینه کردن این اعتبارات را در بخش آب و انتقال آن، آبیاری تحت فشار، ایجاد گلخانه، راه اندازی قنوات، گیاهان دارویی، اصلاح باغ ها و ایجاد صنایع تبدیلی دانست.

قدیمی یادآور شد: انجام پژوهش کاربردی و توسعه ای در زمینه های آب و خاک، اصلاح بذر و نهال، اصلاح نژاد، پرورش دام و آبزیان، جنگل و مرتع و آبخیزداری، آفات و بیماری های گیاهی و راه های مبارزه با آن از مهمترین وظایف جهاد کشاورزی برای هزینه کردن این اعتبارات است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح الگوی کشت و آبیاری نوین، احیا و مرمت قنات ها، احداث زیرساخت گلخانه ای در نهاوند، رزن و درگزین، توسعه باغ های تاکستان انگور و احداث و اصلاح باغ های گردو در تویسرکان از دیگر برنامه های این سازمان است.

قدیمی ادامه داد: همچنین بخشی از این اعتبارات برای آبرسانی باغ های همدان شامل عباس آباد، دره مرادبیگ و حیدره از طریق لوله کشی و آبیاری نوین، آبیاری تحت فشار در قهاوند، زیرساخت گلخانه در ملایر، اصلاح و تکثیر نژاد قزل آلا، احیا و مرمت قنات های همدان و کبودرآهنگ، احداث، مرمت و لایروبی کانال های آب و احداث گلخانه در درگزین هزینه می شود.

مدیر برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: جهاد کشاورزی استان همدان سالانه پنج میلیون تن تولید محصولات کشاورزی، دامی،طیور و باغی دارد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha