دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی: جامعه مسلمانان در روسیه یک فرصت‌ است

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه مسلمانان در روسیه یک فرصت‌ است و تهدید نیست، گفت: همزیستی مسالمت آمیز باید به عنوان یک ارزش حفظ شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت ‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در دیدار محمد شین نماینده مسلمان مجلس دومای روسیه با بیان اینکه جامعه اسلامی در روسیه در حال رشد است، اظهار داشت: پیش بینی ها نشانگر این است که در ۳۰ تا ۵۰ سال آینده اسلام دین اول دنیا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه مسلمانان در روسیه یک فرصت‌ است و تهدید نیست، افزود: در این راستا مسلمانان باید فعال تر عمل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اسلام افراطی توسط عربستان سعودی و آمریکا ترویج می شود، گفت: ما اسلام صلح خواه و واقعی را ترویج می کنیم.

شهریاری اظهار داشت: ما بر این نکته واقف هستیم که مسلمانان روسیه مراقبند اسلام رادیکال وارد این کشور نشود ولی باید توجه کنیم که استکبار توانست آن را وارد سوریه کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران محملی برای اسلام اصیل است، تصریح کرد: همزیستی مسالمت آمیز به عنوان ارزش باید حفظ بشود با توجه به اینکه آمریکا به دنبال مقابله است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه با پژوهش باید راهبرد و راهکار مقابله با افراط گرایی که غرب مروج آنست را استخراج کنیم، گفت: این امر سبب خنثی سازی برنامه های غرب برای مقابله با دنیای اسلام می شود.

به گزارش ایرنا، هجدهمین کنفرانس بین‌المللی «اسلام، عدالت و تعادل، اصول الهی و نظم جهانی» به میزبانی مجمع مسلمانان روسیه در مسکو برگزار شده است و هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حجت الاسلام شهریاری در این اجلاس حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha